A cég közleménye szerint a támadások nagy részét a Gmail, Hotmail és a Yahoo Mail felhasználóinál észlelték, és legtöbb esetben mobiltelefonra küldött azonosító kód felhasználásával követték el. A tájékoztatásban felhívják a figyelmet arra, hogy gyanúsnak kell tekinteni minden olyan üzenetet, amely azonosító kódot kér, különösen akkor, ha a felhasználó nem kezdeményezte ennek elküldését. A hivatalos üzenetek csak a kódot tartalmazzák, sosem kérik, hogy válaszoljunk valamilyen módon ezekre - írják.
A Symantec közleménye szerint az adathalászok a támadáshoz a levelezőszolgáltatások jelszó-helyreállítási funkcióját használják fel, amely segít a felhasználóknak, hogy elfelejtett jelszó esetén is hozzáférjenek fiókjaikhoz. A támadó meg akarja szerezni az áldozat fiókját, de nem tudja a jelszót, azonban ismeri a felhasználó e-mail címét és mobilszámát. A levelezőprogram (például Gmail) belépőoldalán megadja az áldozat e-mail címét, majd - mivel nem tudja a jelszót - megkéri az azonosító kód küldését, ami meg is érkezik az áldozat mobiltelefonjára.
Ezt követően a támadó szintén küld az áldozat telefonjára egy hivatalosnak látszó szöveges üzenetet: "A Google gyanús tevékenységet észlelt a fiókjában. Kérjük, válaszként küldje el hatjegyű azonosítókódját, hogy megakadályozzuk az illetéktelen tevékenységet fiókjában." Az áldozat azt gondolja, hogy az üzenetet a Google küldte, így válaszában elküldi a kódot közvetlenül a támadó telefonjára, aki az ideiglenes jelszó birtokában belép a felhasználó fiókjába - olvasható a tájékoztatásban.
A Symantec szakembereinek megfigyelései szerint a kiberbűnözők általában nem pénzügyi visszaélésekhez (például bankkártyaadatok ellopásához) használják ezt az átverést, és nem tömegesen támadják a felhasználókat, hanem tudatosan kiválasztják az áldozatokat.
A Symantec Corporationt 1982-ben alapították, mára ötven országban több mint húszezer alkalmazottat foglalkoztat. A vállalat a 2014-as üzleti évben 6,7 milliárd dollár bevételt ért el.