A fogyasztói szokások változása azonban a boros rendezvények mellett, kikényszerítette a vállalkozókból, hogy sörös eseményeket is szervezzenek, mert ebből eddig hiány volt a Balatonon – mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.
Ilyen hiányt pótló esemény lesz a balatonföldvári Oktoberfest (szeptember 15-16.), amely az első nagyobb sörfesztivál a régióban. Ide az északi parton lakókat is várják és nem csak a turistákat, A fesztiválon a világban zajló fogyasztói szokások változásait is nyomon lehet követni, hiszen az angol, belga, német és cseh sörgyártásban is jelentős változások zajlanak – írja a hirbalaton.hu.
A fesztivál szervezői elmondták, hogy a tervek szerint, hamarosan elkészül az a balatoni sörfőzde-beruházás, ahol nagyjából 200 ezer liter sört gyártanak majd egy évben a mostani 30-40 ezer liter helyett, Többségében egyszerűbb, világos söröket készítenek majd.
Tíz éve például még az erősen komlózott IPA volt a legkeresettebb, az utóbbi években viszont a savanyúbb, gyümölcsösebb söröket keresik a vevők itt a Balatonon is
– nyilatkozta Kun Alex, a Helka Sörfőzde munkatársa.
Komoly potenciál rejlik a borturizmusban
Fekete Tamás, a régió turisztikai szövetségének alelnöke hozzátette: Ugyan jól fogy a Balatonon a sör, de a legtöbb turista azért a finom borok miatt jön a régióba. Ezeket már a nyár folyamán több fesztiválon is igyekeztek népszerűsíteni. A Balatoni Kör ismert séfjével, Varga Lászlóval ás a Rolling Chef csapatával közösen, olyan food truck menüket állítottak össze, amelyekhez jól illettek a Balaton díjnyertes borai.
Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója szerint, a magyar bormarketinggel foglalkozó szervezeteknek van még teendőjük: „Több és kreatívabb kommunikációs megoldásra volna szükség. Mindez komoly üzleti, turisztikai potenciál is lehet a jövőben, hiszen egyes nemzetközi kutatások szerint, a 2023-2033 időszakban, az éves növekedési rátája 13 százalékos lesz a borturizmus szegmensben.”