Az NKI riasztást adott ki az elmúlt napokban tapasztalt növekvő számú, ügyintézői megkeresésnek álcázott adathalász telefonhívásokkal kapcsolatban.
A telefonos csalók magukat bankok, közműszolgáltatók "ügyintézőinek" adják ki, és többféle módon próbálnak személyes adatokat megszerezni. Egyes esetekben arra hivatkoznak, hogy egy pénzügyi tranzakció során hiba lépett fel, illetve előfordult az is, hogy csomagrendelés közben fellépő anomáliákra hivatkozva kezdeményeznek adategyeztetést. A csalók az adathalász hívások során megpróbálják elhitetni a felhasználóval, hogy tényleg egy banki alkalmazottal beszélnek - olvasható a kibervédelmi intézet közleményében.
A megtévesztéshez olyan telefonszámokat használhatnak fel a csalók, amely az adott szervezet eredeti telefonszámához nagyon hasonlóak, közel azonosak.
Az ilyen adathalász hívásokkal kapcsolatban fontos tudni, hogy a pénzintézetek, közüzemi szolgáltatók nem kérnek be személyes adatokat a felhasználóktól.
Az NKI azt javasolja, hogy ha valaki ilyen témájú gyanús telefonos megkeresést tapasztal:
- ne adjon meg személyes adatokat,
- szakítsa meg a beszélgetést,
- és a hivatkozott szervezet honlapján található elérhetőségek valamelyikén keresztül tájékoztassa az érintett szervezetet a hívásról.
Legolvasottabb
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
Zelenszkij tanácsadója elárulta, mely európai országok küldenének katonákat Ukrajnába