2024-re nettó 156 milliárdot irányzott elő az állam a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (MKIF) 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetésére.
A cég ügyvezető igazgatója, Németh Tamás szerint ez egyáltalán nem számít magas összegnek, az M5-M6 koncesszió nyertesei kilométerenként 2,6-2,8-szer magasabb összeget kaptak.
Elképesztő vagyonokat tehetnek zsebre a sztrádakoncesszió jogosultjai
Bár a kormány kritizálta az M5-ös és M6-os autópályák koncessziós szerződését, a G7 portál számításai szerint Mészáros Lőrinc és Szíjj László gazdasági körei dupla akkora profitot tehetnek zsebre a most elnyert szerződéssel.Ha kíváncsi a részletekreEzentúl tízéves útfejlesztési programot kezd a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az MKIF 35 évre megkapta a magyar államtól a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetési, fenntartási és bővítési jogát – írja a vg.hu
Az Infrastruktúra Fejlesztő Zrt 2024-ben is folytatni szeretné a tavaly megkezdett szintre hozási munkálatokat: eddig 19 útszakaszon 3,6 millió négyzetméternyi aszfaltot cserélték új burkolatra. A renoválás részeként tavaly 106 hidat és felüljárót újítottak fel, 2024-ben pedig 110-et terveznek.
Németh Tamás szerint harminc éve nem történt ilyen kiterjedt felújítás a hazai gyorsforgalmi úthálózaton.
Idén 3,9 millió négyzetmétert renoválását tervezik és 2025-ig beszeretnék fejezni a teljes szintre hozást, leginkább az M3-at és az M7-et érintik a felújítások.
Bővülő úthálózat
Jövőre kezdi az MKIF az M1-es bővítését és a tervek szerint 2029-ig végezni is fognak vele, ezentúl 2034-ig az M7-es és az M3-as útszakasz bővítéseit is szeretnék befejezni.
Az állami koncessziót elnyerő vállalat 2027 és 2030 között kezdi a Komáromtól Sárbogárdig tartó M200 (korábbi M81) építését, valamint szeretnék befejezni az M4-es Kisújszállás és Berettyóújfalu közötti részét. Ezenfelül az M0-s terheltségének a csökkentésére szeretnék befejezni az M8-as Sárbogárdtól Kecskemétig tartó szakaszát.
A tervezett beruházások költsége nagyjából 4000 milliárd forint lesz, amit részben hitelből fognak finanszírozni. A vállalat reményeik szerint az MBH és az OTP is részt fog vállalni a beruházások finanszírozásban.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!