A szervezet elnöke és alelnöke, Héjj Demeter és Hódos Ferenc emlékeztetett arra, hogy bár az 5 százalékos bekeverési arány (E5) már évekkel ezelőtt megvalósult, az E10-es termékek bevezetését a szabályozás csak megengedi, de nem írja elő, pedig az uniós elvárások miatt célszerű lenne egy év alatt megkétszerezni az arányt - idézi az MTI a Világgazdaságot.
A 2021-ben életbe lépő uniós elvárások szerint 2030-ban minden tagországban akkora lehet az üzemanyag bioetanol-tartalma, mint 2020-ban, de legfeljebb 7 százalék. A hazai arány 5 százalék alatti, de bőven van bioetanol előállítására használtható, eladatlan kukorica, és nagyok a gyártókapacitások is - olvasható a Világgazdaságban.
A régebbi járművekbe viszont kockázatos sok etanolt tartalmazó üzemanyagot tölteni, amelynek előállításához a finomítókban műszaki fejlesztésre is szükség lenne - tették hozzá.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Orbán Viktor a Szőlő utcai ügyről: Ez mindannyiunkat felzaklatott, elfogadhatatlan
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
