A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a magyar borok hazai és külpiaci népszerűsítése és az értékesítési volumen növelése mellett. Az elmúlt egy évtized alatt több mint 200 millió palack magyar bort értékesítettek a hazai és a külföldi áruházakban, ráadásul az éves szinten eladott palackszámot is ötszörösére növelték 2014-hez képest. Az áruházlánc ennek köszönhetően nemcsak a hazai borászatok és pincészetek, hanem a teljes borágazat sikereihez is jelentős mértékben hozzájárult.
A vállalat a palackok több mint felét a külpiacokra juttatta el. Mindez összecseng az áruházlánc azon stratégiai céljával, hogy minél szélesebb magyar borkínálatot tegyen elérhetővé a hazai áruházakban, mindamellett pedig a hazai családi pincészetek exportlehetőséghez jussanak a Lidl hálózatán keresztül.
Az értékesítési volumennövekedést jól mutatja, hogy az éves szinten eladott palackszámot a kezdeti 6 millióhoz képest közel ötszörösére, mintegy 29 millió palackra sikerült emelni.
Már 17 ország Lidl üzleteiben megtalálhatók a honi borászatok és pincészetek kiváló ár-érték arányú és magas minőségű italai. A legnépszerűbb borfajták a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér.
A hazai beszállítóknál eddig több mint 90 milliárd forint realizálódott – húzták alá.
A vállalat az export révén további lehetőségeket teremt a hazai borászatok számára, hogy tovább fejlődjenek és bővítsék piaci jelenlétüket világszerte.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!