A tárca a magyar borok értékesítését 3,5 milliárd forint forráskeretű promóciós program indításával segíti. A pályázati időszak 2020 év márciusában kezdődik és várhatóan április végéig tart majd - idézi az MTI a minisztert.
A hároméves program két részre oszlik aszerint, hogy a célpiac európai uniós vagy harmadik ország területén található-e. Mindkét fejlesztési területre 6-6 millió eurót szánnak, hogy növeljék a magyar borok értékesítését. A kezdeményezés európai uniós szabályokban meghatározott fő célja a felelős borfogyasztásról szóló tájékoztatás, valamint a magyar borrégiók és bornevek megismertetése a fogyasztókkal.
Az AM idén januárban megnyílt újabb, mintegy 50 milliárd forintos keretösszegű, élelmiszer-feldolgozást támogató felhívásán belül 10 milliárd forintot különítettek el a borászati üzemek fejlesztésére. Az érdeklődés mértékét jól mutatja, hogy az ágazati szereplők csaknem 400 kérelmet nyújtottak be, 26 milliárd forintos fejlesztési igénnyel.
A szőlő-bor ágazat számára december 31-ig kamat- és költségmentes hitel érhető el az Agrár Széchenyi Kártyával. Az ültetvényeik után hektáronként legfeljebb 1 millió forint igénybevett hitelig az Agrárminisztérium 100 százalékos kamat-, költség- és kezességi díjtámogatást nyújt a december 31-ig hatályba lépő hitelszerződések után - sorolta.