A hét végén tovább folytatódott Lázár János miniszterelnökségi miniszter és Tarlós István főpolgármester üzengetése a médián keresztül a fővárosi közműcégek esetleges átvételéről, valamint a BKV-ról és a 3-as metró felújításának forrásairól - írja a Népszabadság.

Lázár pénteken élesen bírálta Tarlóst, amiért szerinte nem képviseli elég markánsan Budapest érdekeit Brüsszelben. Lázár szerint a 3-as metró felújítási munkálatait a kormány támogatja, de az ehhez szükséges anyagokat a főváros a mai napig nem tudta előkészíteni. Tarlós erre egy közleményben azt válaszolta: biztos abban, hogy a kormány a városvezetéssel együttműködve megtalálja és együtt biztosítja a forrást a 3-as metró felújításának kivitelezésére.

A Népszabadság információi szerint a hét végén zajló tárgyalásokon az unió egyik vezető tisztségviselője nyomatékosította: a budapesti közlekedési beruházások nem hagyhatók ki az uniós támogatási tervekből.

Csakhogy az uniós pénzelosztó rendszer hazai átalakításával a korábbinál is nagyobb teret nyertek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által is preferált szakmai lobbik, így például a vasútfejlesztés és az autópálya-építés. A kormány egyelőre ezeket támogatná, ám ez lap forrásai szerint őszre, a projektlisták véglegesítésének idejére még változhat.

Csakhogy a 3-as metró felújítási órája egyre hangosabban ketyeg, a kocsik kritikus állapotban vannak. Az észak-déli vonal felújításának előkészítése és lebonyolítása legkevesebb 6-7 évet visz el. A kisföldalatti is hasonló állapotban van, mint a 3-as metró; ennek járműveit ráadásul egyedileg kell legyártatni, ami megnyújthatja a közbeszerzést és a gyártást is.