Kormányzati forrásból megerősített lapinformációk szerint már jövő év január elsejétől fizetőssé tennék az M0-ás körgyűrű egyes részeit és az autópályák fővárosi bevezető szakaszait. Az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené ez az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az eleve elkerülő útnak készült M0-ás elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, ezek tömegével zúdulnak rá a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre. Ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is - vélekedik a polgármester. A világ nagyvárosai arra ösztönzik a közlekedőket, hogy kerüljék el a város belső részeit. Úgy tűnik, nálunk büntetni készülnek azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik - teszi hozzá.
Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, a zaj- és légszennyezésről már nem is beszélve - hívja fel a figyelmet Wittinghoff, aki azt is hozzáteszi: teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés.
Mivel a 4-es metró budaörsi Virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy gépjárművel közelítsék meg a fővárost. Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek - fakad ki közleményben a polgármester. "A Budaörsön - és természetesen a környéken - élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan" - zárul a közlemény.