Meghaladta a 6,68 milliót az utasok száma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az első fél évben, ez 26,6 százalékkal több, mint a tavalyi azonos időszakban, és több, mint 2021-ben egész évben – közölte a Budapest Airport Zrt. A repülőteret üzemeltető társaság szerint
az eddig mért teljes éves utasszám így már csak 9,4 százalékkal marad el a 2019-es rekordévben regisztrált adattól, túlszárnyalva a korábbi várakozásokat.
Hozzátették, hogy a június már a negyedik egymás utáni hónap volt, amikor a repülőtér forgalma meghaladta az egymilliót.
Súlyos vádak: megtévesztik az utazókat a légitársaságok, „zöld viteldíjat” fizettetnek a változatlan
Zöldre mosással vádolják a légitársaságokat 18 ország részéről a fogyasztóvédelmi szervezetek. Közösen panaszt tettek a félrevezető, szerintük hazug állítások miatt, melyek a környezetbaráttá tehető repülést sugallják az embereknek. Bővebben >>>Újra elérhető az „álomhatár”
Az év eleji átmeneti globális lassulás után a cargo tavasztól újra növekedésnek indult, így a Budapest Airporton megforduló árumennyiség az első fél évben 91 452 tonna volt, vagyis az éves 200 ezer tonnás álomhatár elérése elérhetőnek tűnik a közeli jövőben.
Az elmúlt négy és fél év több mint százmilliárd forint értékű fejlesztés-sorozatának eredményeképpen az idei első fél évben elismeréseket kapott a Budapest Airport és a teljes repülőtéri közösség.
- március elején a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) a budapesti légikikötőnek ítélte oda a legjobb európai repülőtér díjat a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek közül;
- március közepén a ferihegyi repülőtér egymás után tizedszer nyerte el a Skytrax nemzetközi légiközlekedési kutatási szervezet Kelet-Európa legjobb repülőtere címét;
- a szervezet emellett háromnapos auditja után négycsillagosra emelte a légikikötő minősítését.
- áprilisban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a kontinens légikikötői közül elsőként megszerezte a nemzetközi WELL Health-Safety Rating minősítést, amely igazolja, hogy minden szükséges lépést megtesznek annak érdekében, hogy az utasok és a személyzet biztonságát és egészségét garantálják.