Bruttó 26,7 milliárd forint beruházás és 25 hónapnyi bravúros mérnöki teljesítmény után – másfél hónappal a tervezett átadás előtt – Budapesten megint járható a főváros a 150. szülinapjára elkészült Lánchíd.

Oroszlántól oroszlánig 380 méter hosszú – de a felújítás nem csak erre a távra terjedt ki, hanem a híd kívül-belül megújult a pilontól a lánckamráig – írja az énbudapestem.hu.

Az átadást alaposan megünnepli a város, ugyanis számos programmal készülnek a Lánchíd-Pikniken, melyről már korábban beszámoltunk, így a részletekről itt lehet bővebben tájékozódni.

Karácsony Gergely bejelentette a „csodát”

Átadták pénteken a felújított Lánchidat, amely ezzel a gyalogosok előtt is megnyílt. Karácsony Gergely főpolgármester úgy fogalmazott, „a Lánchíd egy csoda, ezt a csodát most minden nap minden budapesti és minden Budapestre látogató megcsodálhatja”. Bővebben >>>

Mi az öt legérdekesebb változás?

Többször volt szó arról, hogy június 20-tól dugó nélkül, sűrített buszjáratokkal, taxival, kerékpárral, rollerrel, motorral repeszthetünk át, péntektől pedig gyalogosan is szabad a híd, viszont azért, hogy ne vegyük el a felfedezés örömét, a teljesség igénye nélkül öt érdekességre hívnánk fel a figyelmet, amelyek építészeti újítások és javítják az áthaladás élményét a Duna fölött.

Kép: MTI Fotó, Szigetváry Zsolt

Csökkent a zajszennyezés: megszűnt az autóforgalom okozta zajszennyezés és az építészeti újításnak köszönhetően a dübögő hangok is elmúltak, így sokkal élvezhetőbb a panoráma.

Az oroszlánok fogorvosnál jártak: az újpesti műhelyben elkészült mind a négy nagymacska fogsora: a restaurálás során szénszálas csapolásra építették fel az oroszlánok hiányzó, kitörött vagy elkopott fogait.

Kép: MTI Fotó, Szigetváry Zsolt

Új kőoroszlánok épültek be a falkába: a Lánchidat nem csak négy oroszlán őrzi, hanem sokkal több kisebb-nagyobb példány is fentről letekint az arra járókra, megújult formájában.

Fogyott a Lánchíd: a felújítás során a Lánchíd vesztett a súlyából nagyjából 10-15 százaléknyit, köszönhetően az új pályalemezeknek, kandelábereknek és járdáknak.

Szemmel nem látható, de fontos változás – új dunai árvízi védekezési rendszer a lehorgonyzókamrákban: a lánccsatornákat, a lejáró aknákat és a horgonykamrákat negatív víznyomás elleni szigeteléssel látták el a szakemberek – ahol az előzetes vizsgálatok szerint különösen erős volt a vízbeszivárgás, injektálással töltötték ki a régi tégla- és betonszerkezetben lévő üregeket, illetve repedéseket.