Az előterjesztés szerint a Kelenföldi pályaudvart vagy a Keleti pályaudvarral kötné össze az új metró, vagy pedig a Bosnyák tér lenne a másik végállomás. Finanszírozás szempontjából szintén két változat közül kell választani, a főváros vagy 82 százalékot áll a költségekből, vagy pedig 60 százalékot. A választástól függetlenül a kormány a beruházási költség háromnegyedét kitevő EIB-kölcsönt szándékozik igénybe venni. A lap információi szerint a pénzügyi tárca a rövidebb szakasz megépítését támogatja, és lát lehetőséget arra, hogy a főváros előteremtse a költségek 40 százalékát. Számítások szerint a rövidebb szakasz 194,8 milliárd forintba kerül, a hosszab verzió pedig ennél mintegy 70 milliárd forinttal drágább. A fővárosnak legkevesebb 35 milliárd forintot kell előteremtenie, de az is elképzelhető, hogy 105,8 milliárd forintot kell erre elkülöníteni.