Bár a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ) egykor otthont adó, a Kossuth tér arculatától jelentősen eltérő épület bontását már szeptemberben megkezdik, várhatóan a sarokház földszintjén található metrókijáratot csupán november végétől, december elejétől zárják le - mondta Wachsler.
Teljesen nyilvánvaló, hogy amikor ilyen nagy betontömbökkel labdáznak a gépek, akkor egyáltalán senki, egy lélek se lehet ott a metróállomáson és ezért november végétől, december elejétől nagyjából le fogják zárni a metró-állomást. Ez így fog tartani körülbelül három hónapig ahogy most látjuk. Majd a BKK-val és a BKV-val szorosan egyeztetünk és ők megfelelő időben fogják tájékoztatni az utazókat. A bontást követő építkezésnek is lesznek olyan szakaszai, mikor rövidebb időre le kell zárni a metrókijáratot - tette hozzá a program vezetője.
Az utazókat az is érinti, hogy a villamospályának is lesz egy rövidebb lezárása jövő augusztusában. Erre azért van szükség, mert épül egy föld alatti folyosó az új irodaház és az Országház között, és amikor ennek a folyosónak a megépítése zajlik, amikor a villamospálya alatt visszük át ezt a szerkezetet, akkor értelemszerűen nem járhat rajta a villamos.
A bontást követően az új irodaház kialakításakor Hültl Dezső eredeti terveit veszik alapul, amelynek értelmében a tér déli oldalán található három épületnek közös a homlokzata, így egységessé válhat a tömb arculata.
Wachsler Tamás becslése szerint 2018 szeptemberére fejeződhet be a beruházás.