A karácsonyi vásárlási szezon indulása miatt az elmúlt hetek során egyre gyakoribbá váltak, november 9-én pedig átlagosan már minden negyedik Black Friday vagy Cyber Monday témájú levél valamilyen csaló ajánlatot tartalmazott - figyelmeztet a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a  Bitdefender szakportál cikke alapján.  

Az azonosított kampányok elsősorban az amerikai, valamint ír felhasználókat célozták, szerencsére a magyar felhasználókat ezek a kampányok csak kismértékben érintették (3 százalék). 

A bitdefenderes felsorolásból kiderül, hogy az amerikai piacon többek között az alábbiak a leggyakoribb átverések: 

 

  • Louis Vuitton táskák 86 százalékos kedvezménnyel;
  • Ray-Ban, Oakley, Costa Del Mar napszemüvegek 90 százalékos kedvezménnyel;
  • Walmart kedvezménykártya
  • hamis iPhone 13 nyereményjátékok;
  • amazonos és PayPal-nyereménykuponok

 

Az ilyen (irreális ajánlatokat tartalmazó) csalások ellen a legkönnyebben úgy lehet védekezni, hogy a felhasználó egészen egyszerűen nem reagálunk a kéretlen ajánlatokra, illetve kizárólag a jól ismert, megbízható webshopokban vásárol. Továbbá, ha valaki egy új eladóval vagy gyártóval találkozunk, mindig alaposan nézzen utána, hogy az mennyire tűnik megbízhatónak (a weboldalon van-e adatvédelmi nyilatkozat, általánis szerződési feltételek, stb).

Az üzenetekben érkező, akciós ajánlatot tartalmazó linkekre pedig sose szabad kattintani.