Felpörgött a gyémántgyűrűk másodpiaca, a koronavírus-járvány ugyanis a párkapcsolatokra is hatással volt. A The RealReal és a Worthy viszonteladói és aukciós oldalak adatai szerint az eljegyzési gyűrűk iránti kereslet és kínálat is nő.
Sokan keresik, sokan szabadulnának tőle
A The RealReal használt luxuscikkeket áruló, viszonteladói oldal adatai szerint eljegyzési gyűrűkből 47 százalékkal több érkezett a május és június közötti időszakban mint az azt megelőző két hónapban - írja Business Insider amerikai gazdaság hírportál.
A vállalat szerint a háttérben az állhat, hogy a karantén és a kijárási korlátozások komoly teszt elé állították a kapcsolatokat: egyesek közelebb kerültek és az eljegyzés mellett döntöttek, míg másoknak éppen az összezártság miatt lett világos, hogy külön utakon folytatnák.
Több a válás
A Worthy online piactér szakértői is hasonló trendet látnak: a hozzájuk beérkezett gyűrűk jellemzően két-három éves modellek, azaz az eladók valamilyen zátonyra futott kapcsolat emlékétől szeretnének megválni.
A jogi dokumentumokat készítését és nyomon követését biztosító amerikai cég, a Legal Templates az Egyesült Államokban idén március és június között a válás mellett döntő párok száma 34 százalékkal nőtt 2019 azonos időszakához képest.
Lökést kapott a használt
Azoknak, akik viszont most tennék hivatalossá a kapcsolatukat, a viszonteladási weboldalak különösen hasznosak voltak az utóbbi hónapokban, ugyanis a járvány a gyémántbányákat és az ottani kitermelést is érintette. A Worthy szerint a gyémántgyűrűk iránti kereslet jelentős részét most a használt drágakövek, gyűrűk töltik be.
A gyűrűk mellett egyre többen adnak el használt luxusórákat is: Steven Schneider, a Worthy operatív igazgatója szerint szélsőségesen alakul a piac. Vannak olyanok, akik nagyon nehéz anyagi helyzetbe kerültek és ékszereket, órákat eladva próbálnak pénzhez jutni, míg egy másik réteg most tud ezekre a sokszor már a boltokban nem elérhető darabokra lecsapni.
Luxuscikk mint befektetés
A The RealReal szerint ezek a luxus darabok jó befektetések lehetnek: a Rolex órák eladása például 2020-ban 32 százalékkal nőtt. A vállalat szerint ennek az oka az lehet, hogy jelenleg egyre több időt töltenek az amerikaiak otthon, ritkábban mozdulnak ki, így a trendi kiegészítők helyett inkább a klasszikus, sokáig hordható darabokat részesítik előnyben. Ráadásul tudják, hogy ezek jobban őrzik az értéküket.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a befektetők között a luxustáskák is: egy friss kutatás szerint például a francia Hermés divatház legendás Birkin táskáinak az értéke 42 százalékkal emelkedett 2019 óta.