A koronavírus-járvány alatt egyre népszerűbbek lettek az élelmiszer-házhozszállítást, illetve az azonnali kiszállítást biztosító cégek. A Kitchenful német startup ennél ezeknél egy lépéssel tovább megy és összeköti a receptkeresést, az otthoni főzést és a bevásárlást. A cég ugyanis kombinálja a házhoz szállítást vállaló cégek szolgáltatásait azokkal a cégek szolgáltatásával, amelyek a kiválasztott receptekhez előre porciózott alapanyagokat küldenek.
A Kitchenfulnál ételötleteket, recepteket kapnak az előfizetők, illetve a szükséges hozzávalókat is meg lehet vásárolni azok elkészítéséhez. A cég eddig 1 millió dollárt gyűjtött össze befektetőktől egyelőre Berlinben és Münchenben indul a TechCrunch cikke szerint.
Receptekkel együtt jön a bevásárlás
A szolgáltatásra feliratkozóknak először is a preferenciájukat és céljaikat kell megadni, azaz lehet választani vegán, vegetáriánus, tejmentes és gluténmentes lehetőségeket, de alacsony szénhidráttartalmú vagy egészséges zsírokra optimalizált receptek is vannak.
Ki lehet választani a hétre egy menüsort, amelyet testre is lehet szabni, például több adagot rendelni bizonyos napokon vagy éppen kihagyni belőle az olyan termékeket, amelyeket máshol venne meg az előfizető. A heti menü kiválasztása után, az elkészítéshez szükséges termékek automatikusan bekerülnek a bevásárlókosárba, de ehhez hozzá is lehet tenni más terméket is, amelyre szüksége van a vásárlónak.
A Walmart és a Kroger is partner
Christian Schiller, a Kitcheful ügyvezető szerint a bevételeik nagy része a felhasználók által fizetett díj jelenti, amelyet a személyre szabott heti menük létrehozásáért, a bevásárlókosár összeállításáért és az ételek elkészítéséhez szükséges utasításokért fizetnek, illetve a cég jutalékot kap a partner-élelmiszerboltoktól is.
Németországban a REWE lánccal, míg az Egyesült Államokban a Walmart és a Kroger cégekkel kötöttek partnerséget.