A február 11-én kezdődött háromnapos akcióban 1287 tehergépkocsit és 72 buszt ellenőriztek a magyarországi közutakon, a szakemberek 156 járműnél találtak kisebb-nagyobb problémákat.
Magyarország rendszeresen részt vesz a 14 európai ország közlekedési hatóságait tömörítő Euro Controle Route (ECR) együttműködés havi, kéthavi gyakoriságú ellenőrzéseiben. A múlt évi hét akcióban Magyarországon csaknem 7800 személy- és áruszállító járművet, több mint 5500 teherautót és több mint 2200 buszt vizsgáltak meg, ezek közül minden tizediknél problémát találtak. Az ITM által koordinált közúti vizsgálatok célja a közlekedésbiztonsági kockázatot jelentő személy- és áruszállító járművek kiszűrése és szankcionálása.
A tematikus ellenőrzésen a hatóság munkatársai a gépjárművek általános műszaki állapotát, előírásoknak való megfelelőséget vizsgálják. A közlekedési hatóság munkatársai a februári akcióban két járművet azonnal kitiltottak a forgalomból: egy teherautónak és a pótkocsijának is be kellett vonni a rendszámát. A tehergépkocsi üzemben tartója nem fizette meg a közigazgatási bírság tartozását, a jármű nem rendelkezett árufuvarozói engedéllyel. A pótkocsinak nem volt érvényes műszaki vizsgája, és a kötelező felelősségbiztosítása is rendezetlen volt. Egy teherautó és két busz a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig nem folytathatta útját - sorolta az államtitkár.
Az ellenőrzés során összesen több mint 2,3 millió forint bírságot szabtak ki, a legmagasabb egy jármű után fizetendő bírság, 400 ezer forint volt. A magyar közlekedési hatóság a közúti közlekedésbiztonság javítása, a balesetek megelőzése és a szabálykövető vállalkozások védelme érdekében az ECR 2020-ra tervezett hét nemzetközi ellenőrzésének mindegyikében szerepet vállal - tette hozzá Mosóczi László.