A kormány azon dolgozik, hogy a B kategóriás (személyautó) jogosítvány megszerzése után ne kelljen még C kategóriás (teherautó) engedélyt is szerezni, mielőtt valaki utána a D kategóriás, buszsofőri képzésbe is belevág – írja a hvg.hu.
Mindez azt jelenti, hogy a középső lépcsőfok kihagyásával százezrekkel olcsóbb és pár hónappal rövidebb lehet a képzés.
Ugyanakkor Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezetője szerint Magyarországon 20 ezer buszsofőr dolgozik, ám az Európa-szerte jellemző munkaerőhiányt nem feltétlenül egy ilyen jogszabály, hanem az könnyítené meg, ha a képzés államilag finanszírozott lenne.
A szakember azt szintén problémaként jelölte meg, hogy a buszsofőrök, akik itthon képesítést szereznek, utána sok esetben vállalnak munkát külföldön.
Budapesten az Arriva 434 ezres átlagbérrel vonzaná a munkavállalókat, miközben a BKV is keres sofőröket, és hamarosan indítja B-ről D kategóriába léptető átképzéseit.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Előrehozott parlamenti választás lesz – a nyugdíj és az infláció is forró téma
Vonatozók, figyelem: nagy felfordulás jön, átépítés indul a Keletiben
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban