A kormány azon dolgozik, hogy a B kategóriás (személyautó) jogosítvány megszerzése után ne kelljen még C kategóriás (teherautó) engedélyt is szerezni, mielőtt valaki utána a D kategóriás, buszsofőri képzésbe is belevág – írja a hvg.hu.
Mindez azt jelenti, hogy a középső lépcsőfok kihagyásával százezrekkel olcsóbb és pár hónappal rövidebb lehet a képzés.
Ugyanakkor Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezetője szerint Magyarországon 20 ezer buszsofőr dolgozik, ám az Európa-szerte jellemző munkaerőhiányt nem feltétlenül egy ilyen jogszabály, hanem az könnyítené meg, ha a képzés államilag finanszírozott lenne.
A szakember azt szintén problémaként jelölte meg, hogy a buszsofőrök, akik itthon képesítést szereznek, utána sok esetben vállalnak munkát külföldön.
Budapesten az Arriva 434 ezres átlagbérrel vonzaná a munkavállalókat, miközben a BKV is keres sofőröket, és hamarosan indítja B-ről D kategóriába léptető átképzéseit.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Befektetne a Toyota: 42 milliárd dolláros kivásárlást fontolgat

Ugyanaz az uniós rém fenyegeti a magyar bankokat és a kkv-kat

Így kerülhetjük el a klímakatasztrófát nyáron

Rekord mennyiségű készpénzt tart a világ legrutinosabb befektetője

Itt tart most Paks 2: már két országban gyártják az új erőmű fontos részeit

Hihetetlen értékeket rejthet egy ószeres, így akadtak a Picasso műre
Ikonikus fotók készültek Zelenszkij és Trump találkozójáról Ferenc pápa temetésén

Verekedések, üvegzúzás, fenyegetések – elszabadult a pokol a reptereken
