A kormány azon dolgozik, hogy a B kategóriás (személyautó) jogosítvány megszerzése után ne kelljen még C kategóriás (teherautó) engedélyt is szerezni, mielőtt valaki utána a D kategóriás, buszsofőri képzésbe is belevág – írja a hvg.hu.
Mindez azt jelenti, hogy a középső lépcsőfok kihagyásával százezrekkel olcsóbb és pár hónappal rövidebb lehet a képzés.
Ugyanakkor Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezetője szerint Magyarországon 20 ezer buszsofőr dolgozik, ám az Európa-szerte jellemző munkaerőhiányt nem feltétlenül egy ilyen jogszabály, hanem az könnyítené meg, ha a képzés államilag finanszírozott lenne.
A szakember azt szintén problémaként jelölte meg, hogy a buszsofőrök, akik itthon képesítést szereznek, utána sok esetben vállalnak munkát külföldön.
Budapesten az Arriva 434 ezres átlagbérrel vonzaná a munkavállalókat, miközben a BKV is keres sofőröket, és hamarosan indítja B-ről D kategóriába léptető átképzéseit.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Kamerák jönnek az Uberbe, ha nem tetszik lemondható a fuvar
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül