Vállalatvezetők és hr-munkatársak vettek részt a Edenred Magyarország (korábban Accor Services) kutatásában, amely azt próbálta kideríteni, milyen hatása lesz a 2012-es cafeteriát érintő törvényi változásoknak. Az eredmények alapján a válaszadók leginkább az utalványok használhatósága miatt aggódnak: 90 százalékuk szerint a kiterjedt és megbízható elfogadóhely-hálózat kulcsfontosságú.

Sokan attól tartanak, hogy az állami monopolhelyzetben kínált új utalvány (Erzsébet utalvány) nem nyeri el a munkavállalók tetszését az elfogadóhelyi-háttér hiánya miatt. A válaszadók 81 százalékának hasonlóképpen fontos a szabad érték- és használatválasztás lehetősége. (A képhez hozzá tartozik, hogy a korábbi szabályok alapján, a három piacvezető cafeteria-cég egyike volt az Edenred. - A szerk.)

A használhatóság a 2012-es változásokkal bevezetett elektronikusan adható juttatási formákkal kapcsolatban is kulcskérdés. A fő aggodalom az elektronikus kártyákkal kapcsolatban is hasonló: a pos-terminálok alacsony penetrációja. Viszont a válaszadók 58 százaléka hozzáteszi, hogy ez a termék másfél év múlva már piacéretté válhat. A válaszadók fele szerint az alkalmazottaknak túl bonyolult lesz a háromzsebes rendszert használni, és így a hr-esekre nagyobb terhelést ró, ha ennek a juttatásnak a használatát kell segíteniük szervezetükben. Az aggodalmak a cafetéria-csomagok értékéhez is kapcsolódik: a válaszadóknak csupán 18 százaléka növelné ezt, 51 százalék még nem döntött január első heteiben.

Amikor a kutatásban arról kérdezték a válaszadókat, milyen utalványok használatát tervezik 2012-ben a válaszadók 56 százaléka jelölte meg, hogy az új utalványokkal is próbát tesz, de ezzel együtt 52 százalék továbbra is benne hagyja az olyan hagyományos étkezési utalványokat a juttatási rendszerekben. A jelek szerint a hr-esek nem döntenek a munkavállalók helyett.