A munkatársaknak akkor is át kell adniuk a szükséges dokumentumokat a juttató cégnek, ha közben esetleg már megszűnt a munkaviszonyuk.
Amennyiben egy munkáltató kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy a cég majd ezekről egy hitelintézeti igazolást kap. Ha önállóan végezte ezt a feladatot a munkaadó, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.
Bár a juttatást szabályozó rendelet szerint a 2017-es lakáshitel támogatáshoz kapcsolódó dokumentáció utólag is begyűjthető szabályosan a határidőig, de Fata László cafeteriaszakértő szerint hasznosabb, ha előre - akár a juttatás kiadása előtt - összegyűjtik ezen dokumentumok nagy részét a cégek, így nem a következő évben kell szembesülni az adófizetési kötelezettséggel.
Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a 2017-es juttatásról 2018 tavaszán derül ki, hogy mégis adózni kell utána. Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni.
Ha minden dokumentumunk megfelelően beérkezett és ezek alapján adómentes a tavalyi támogatás, akkor csak annyi a cégek dolga, hogy lefűzzék és megőrizzék ezeket. Külön "adóbevallást", bejelentést ilyenkor nem kell erről készíteni a NAV felé. A szükséges adatszolgáltatást a tavalyi lakáshitel támogatásról pedig megfelelő folyósítás esetén a juttatást indító céges bankok már elvégezték 2018. január 31-ig.
Amennyiben május 31-ig az adómentesnek szánt lakáshitel támogatásról vagy ennek egy részéről a beérkezett vagy éppen a hiányzó dokumentumok alapján kiderül, hogy nem felelnek meg az erre vonatkozó rendeletnek, akkor jelentkezik majd az adófizetési kötelezettség. A nem adómentes összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell május hónapra vonatkozóan június elején jövedelemként bevallani és megfizetni az adót.
Kép forrása: Pixabay.com.