Az utóbbi öt évben majdnem megduplázódva 45 milliárd forintra nőtt az optikai eszközöket gyártó cégek árbevétele - idézi a Világgazdaság a Nemzeti Cégtár adatait. A hazai magánoptikák számát a Magyar Látszerész Szövetség 800-900-ra becsüli, a üzletek száma öt-hat éve gyakorlatilag stagnál.
A magyar piac vezető szereplője a Grand Vision Hungary Kft., a negyven országban jelen lévő Grand Vision-csoport magyarországi leányvállalata. A legnagyobb magyar kézben lévő optikai hálózat a 40 egységből álló Optic World, amely egy testvérpár tulajdonában van. A vállalkozás nagykereskedést is üzemeltet, saját szemüvegkeret-gyártását Ázsiába és Olaszországba helyezte.
Magyarországon csekély rétegnek támogatja a társadalombiztosító a szemüveglencséjét, ezért Szabadi Zsolt, a Magyar Látszerész Szövetség elnöke indokoltnak tartaná a szemüveg-vásárlás cafeteriatámogatását. A munkavállalóknak súlyos anyagi megterhelés egy szemüveg megvásárlása.
A legolcsóbb és legegyszerűbb egyfókuszú szemüveglencse kerettel együtt 40-60 ezer forintba kerül, egy progresszív lencse ára a több százezer forintot is eléri. A piacon tapasztalható szinte állandó 30-60 százalékos kedvezmények általában csak szűk termékkörre vonatkoznak, és behívó jellegűek.
A fotó forrása: Földi D. Attila/Napi