A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta versenyfelügyeleti eljárását a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezettel (City Taxi) szemben. A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás az „árgaranciára” és kizárólagos tulajdonságára irányuló kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat.
A nemzeti versenyhatóság felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy
reklámüzeneteiket mindig kiemelt körültekintéssel alakítsák ki, emellett pedig érdemes lehet utánajárni a GVH korábbi döntéseinek is a kérdéses gyakorlat kapcsán.
A Gazdasági Versenyhivatal 2024 tavaszán indított versenyfelügyeleti eljárást a City Taxival szemben, mivel észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is megtévesztette a fogyasztókat kereskedelmi kommunikációjával.
A GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a City Taxi 2024. január 10. és február 26. között több ponton is megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmát.
A vállalkozás „a magyar” kifejezés használatával megtévesztette a fogyasztókat lényeges jellemzőjével kapcsolatban, mivel azt a látszatot keltette, mintha a fővárosi taxis piacon egyedüli magyar vállalkozás lenne – áll a GVH közleményében.
A cég azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy az általa alkalmazott „árgarancia” egyedülálló, és azt önkéntes alapon biztosítja.
A személytaxival végzett szolgáltatási tevékenység díjazására vonatkozó szabályok betartása azonban nem önkéntes vállalás, hanem jogszabályi előírás.
A City Taxi az eljárás során együttműködött a GVH-val és az eljárás megindítását követően önként felhagyott a jogsértő gyakorlatokkal. Ezen körülményekre is figyelemmel a GVH Versenytanácsa 2,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A jelen ügyben vizsgált egyik magatartás kapcsán a GVH mintegy 10 évvel ezelőtt lényegében egyező gyakorlat miatt állapított meg jogsértést a fővárosi taxispiac egy másik, akkori szereplőjével szemben.