A munkák tervezésével, engedélyeztetésével a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt-t bízták meg, amelynek a lehető leggyorsabban kell ezt végrehajtania. A cég bevonja majd az állami KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt.-t is. A cél, hogy Clark Ádám tér, a Széchenyi István tér és József Attila utca megújításával
- gyalogosan összekapcsolják a Várnegyedet a Belvárossal,
- több legyen a gyalogos- és zöldfelület,
- szélesek legyenek a járdák és több legyen az átkelő,
- ennek értelmében kisebb legyen az úttest, ugyanakkor maradjon fenn a Bel-Buda és a pesti belváros összekötését biztosító közlekedési folyosó.
A dokumentumban szó esik arról is, hogy a munkákat együtt kell végezni a Lánchíd és az alagút felújításával.
A Clark Ádám téren
- szintén több lesz a gyalogos tér,
- minden irányban lesz gyalogátkelő,
- kisebb lesz a körforgalom és
- díszburkolat épül.
A Széchenyi István téren
- biztosítani kell a Lánchíd 2×1 forgalmi sávos megközelítését és a József Attila utcára való rávezetését a déli oldalon,
- megszüntetik a körforgalmat,
- fenntartják az Apáczai Csere János utca, a Dorottya utca forgalomtechnikai kapcsolatát és a tér, illetve a Jane Haining rakpart közti kapcsolatot,
- a tér járdáit összekapcsolják a Lánchíddal,
- megszüntetik az MTA előtti parkolót,
- létrehoznak egy gyalogos-folyosót a Lánchíd és a Bazilika között.
A József Attila utcában
- lesz egy buszsáv az Október 6. utcától a Lánchídig (most a Lánchíd felé van csak buszsáv)
- megnövelik a zöldfelületeket.