A világ 127 csapata, 49 legjobb egyeteme és csaknem 600 MBA- és mesterszakos hallgatója között küzdött sikeresen a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói csapata a Cornell Egyetem Emerging Markets Institute idei nemzetközi esetversenyén – számolt be közleményében az egyetem.
A november 3-ai döntőbe egyetlen európaiként kerültek be a Corvinus hallgatói, két amerikai és két indai csapat mellett, utóbbiak a Cornell és a Tufts Egyetem, valamint a Delhi Egyetem és az IIM-Indore üzleti iskola képviseletében. A corvinuszos csapat így a verseny hétéves történelmében első európai csapatként nyerte meg a nemzetközi esetversenyt.
A győzelem mellé 6 ezer dollár nyeremény is járt.
A Corvinus csapatának tagjai a Vezetés és szervezés mesterszak végzős hallgatói voltak:
- Hadházy Adél;
- Horváth Luca;
- Józsa Tamás;
- Keményfi Gergely.
A nemzetközileg mérvadó, QS világranglistában a 13. helyet elfoglaló Cornell Egyetem versenykiírásában a résztvevő csapatoknak a brazil félvezetőipar állami vállalata számára kellett stratégiai és működésfejlesztési megoldást adniuk.
A magyar csapat a javaslatában globális geopolitikai, regionális és vállalatspecifikus tényezőket figyelembe véve azt javasolta a vállalatnak, hogy – költségcsökkentések mellett – külső forrásból csatornázzon be tudást gyártókapacitásokért cserébe. A friss és folyamatosan bővülő tudás ugyanis lehetővé teszi, hogy a cég megkezdje a kutatást és fejlesztést. A vállalat ezáltal vertikálisan bővítheti értékteremtő tevékenységét, mely javítja a termékei versenyképességét a globális piacon.
Keményfi Gergely, a csapat egyik tagja szerint azért nyerhetett az ő megoldásuk, mert hónapokon keresztül készültek a versenyzésre, számos iparágat kellett pusztán néhány nap alatt átlátniuk.
Nagyon büszke a vagyok a hallgatókra, fantasztikus eredményt értek el és ismét bizonyították a Corvinuson megszerezhető tudás nemzetközi versenyképességét
– mondta Felsmann Balázs, a csapat mentora, a Corvinus docense. Hozzátette: „Az üzleti esetoldás mind az alapszakos, mind a mesterszakos programjainkban hangsúlyos szerepet kap, a hallgatók számára ezeket külön tantárgycsoportok fogják össze. Öröm volt látni, hogy a csapatunk tagjai milyen kiválóan ötvözték megoldásukban a képzésünkön elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteket.”