Az Arcadomnak a Népszabadság online kiadásában csütörtökön megjelent közleménye szerint a villamosvonal építésének folytatásához a társaság azt várja, hogy a megrendelő, valamint a konzorciumi tagok által közösen átdolgozott vállalkozási szerződést az illetékes hatóságok mielőbb jóváhagyják, lehetővé téve a kapott előlegek tételes elszámolását.

Ugyanakkor a cég elengedhetetlennek tartja azt is, hogy a debreceni önkormányzat haladéktalanul igazolja és fizesse ki azokat az egymilliárd forintot meghaladó értékű munkákat, amelyeket a társaság a korábban kifizetett - összesen 2,1 milliárdos - összegen felül teljesített. Ha ez a pénz beérkezik, akkor az Arcadom teljes egészében ki tudja egyenlíteni alvállalkozói jogos és igazolt követeléseit - olvasható a hírportálon.

A debreceni polgármesteri hivatal az MTI-hez eljuttatott közleményében leszögezi: a beruházás során a város minden eddig elvégzett és igazolt munka ellenértékét kifizette az Arcadom számára. Varga László városfejlesztési főosztályvezető hozzátette: csak elvégzett, mérnök által igazolt munkát lehet számlázni. Sajnálatos ténynek tartja ugyanakkor, hogy az eddig a város által már kifizetett díjakból az alvállalkozók jelentős köre még mindig nem kapta meg az őt megillető részt.

Varga László a közleményben úgy fogalmaz: azért is érthetetlen az Arcadom nyilatkozata, mert nincs benyújtott számlájuk az önkormányzathoz, de a konzorcium az utóbbi időben nem is végzett el olyan értékű munkát, amelynek alapján a szerződésnek megfelelő számlát nyújthatna be. Megítélésük szerint a 2-es villamos projektet az Arcadom akadályozza.

A debreceni önkormányzat tulajdonosi bizottsága kedden tárgyalta a 2-es villamos beruházása körül kialakult helyzetet, amelyről bizottsági jelentés fog készülni.

Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester decemberben rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az önkormányzat szerződésmódosításban állapodott meg a kivitelező csoport három tagjával - az Arcadom mellett a Keviép Kft.-vel és a Tóth-TD Kft.-vel - arról, hogy új projektcéget hoznak létre a korábbi konzorcium helyett. Ez azt jelenti, hogy egy jogi személlyel fognak kapcsolatban állni, és a vezető cég a jövőben Keviép lesz. A szerződésmódosítást még jóvá kell hagynia a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek is. Kósa Lajos akkor azt mondta: a mintegy egyéves leállást követően januárban folytatódhat a pályaépítés.