A gazdasági napilap cikke szerint a háttérben a VW-botrány mellett a környezetvédelmi előírások szigorodása, a kínálat beszűkülése és a dízelautók használatának adminisztratív korlátozása, sok esetben tiltása áll - idézi lapszemléjében az MTI.
Az EU és az EFTA 32 tagállamában 15,7 százalékos volt a visszaesés a második negyedévben, az első félévet tekintve pedig már 16,7 százalékos. Csupán négy piacon mértek növekedést a második negyedévben, a bolgároknál 4 százalékot, az észteknél 6,9-et, a románoknál 3,5-öt, a svédeknél pedig 5,6-ot.
Kapcsolódó
A közismerten dízelbarát magyarok is gondolkodóba estek, végül sokan a benzines autókat választották. A második negyedévben 5 százalékkal kevesebb, 9159 dízelautó kapott rendszámot, miközben a benzinesek száma 27 965 darabra nőtt, ami kiugró, 43,3 százalékos bővülés. Ennél pörgősebb piaca a benzines autóknak tavasszal csak a svédeknél, valamint a 79 százalékos pluszt jegyző románoknál volt.
Az öt legnagyobb európai piacon egyaránt két számjegyű volt a csökkenés: a dízeleladások a briteknél 25,6, a spanyoloknál 19,5, a németeknél 18,8, a franciáknál 12, az olaszoknál pedig 10,3 százalékkal estek vissza - olvasható a Világgazdaságban.
A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.