Az elképzelés szerint ezzel azt lehetne elérni, hogy aki befizeti a dugódíjat, annak a parkolásért már nem kellene külön fizetnie. Kérdés persze, hogy mi lenne azokkal, akik megállás nélkül áthajtanának a kijelölt zónán.
A döntéshozók szerint mindenesetre így könnyebben eladható lenne a dugódíj, ráadásul kevesebbet kellene infrastruktúrára költeni, mivel a jegyet a parkolóautomatákban vehetnék meg az autósok, miközben a parkolóőrök ellenőriznének.
A Népszabadság szerint a dugódíjat az NGM is támogatná, mivel így jövőre 25 milliárddal kevesebbet kellene adnia a BKV-nak állami támogatásként.
A szakértők ugyanakkor azt mondják, hogy amíg nincsenek meg a szükséges feltételek, addig nem lehet a behajtási díjról beszélni. Ilyen az, hogy jelenleg még csak 4-5 ezer P+R parkoló van Budapesten, míg a bevezetéshez legalább 15-25 ezer kellene. Éppen ezért mondja azt Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, hogy bár a dugódíj bevezetése ellen nem lehet lázadni, de per indítható, ha egy adott jogszabályt, rendeletet nem lehet racionálisan végrehajtani.