Hetven kilométeres kerülőt rövidít majd az új Duna-híd Paks és Kalocsa között, mely a magyarországi Duna-szakasz huszadik hídjaként, várhatóan 2024 nyarára készülhet el a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében – értesült a magyarepitok.hu.
Két ártéri és egy mederhíd
A portál beszámolt róla, hogy elkészültek a Duna vizét elterelő műtárgyak, amelyek a megépülő híd számára kedvező irányba terelik a fősodort, csökkentve az új hídpillérek terhelését, a két ártéri és egy mederhídból álló hídszerkezet pedig még idén elnyerheti végső formáját.
A Duna bal partjára került keretműtárgy szerkezete elkészült, már az aszfaltozás is megtörtént.
Az itt épülő, bal parthoz kapcsolódó ártéri híd 220 méter hosszú szerkezete elnyerte végleges formáját, az első hídfőnél már a dilatációs szerkezetet is beépítették.
Ez a szakasz a felszerelt kerékpáros korlátokkal, a szerkezet harmonikus egységével már a kész híd látványának előfutára.
40 méterrel az átlagos vízszint felett
Az átlagos Duna vízszint fölé 40 méterrel magasodó baloldali pilonok már nyolc szintnyi, 32 darab ferdekábellel vesznek részt a mederhíd teherviselésében, míg a paksi pilonokra hét szint, 28 darab ferdekábel került fel a Pannon-Freyssinet Kft. által.
A Hídépítő Zrt. által szerelt mederhíd kalocsai ágának főtartó-szerkezete a támasztól 82,5 méterre nyúlik ki, míg a paksi hídág pontosan 1 zöm különbséggel, 77,5 méterre ágaskodik a projekt teljes időtartama alatt zavartalanul üzemelő nemzetközi hajózási útvonal fölé. A kalocsai hídágon már csak 3 zömnyi távolság, 3-szor 5 méter hiányzik, hogy az ártéri híd szerkezetéhez hozzázárjon.
Korrózióvédelem és szigetelés
A jobb oldali ártéri híd 286 méter hosszúságú, kétezer tonnás acél felszerkezete mostanra már a tervezett saruszerkezetein nyugszik. A pályán a szakemberek szakaszosan elkészültek már a hídtartozékok szerelésével, így még idén megkaphatja a szerkezet a végleges korrózióvédelmet és szigetelést.
Új Duna-híd megépítését tervezi a kabinet a NATO nem kis örömére
Öt, részben katonai célú vasútfejlesztési projektre szeretne uniós pénzt szerezni az Orbán-kormány. Az egyik egy vadonatúj vasúti híd építése lesz a Gubacsi híd helyett. Bővebben --->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!