Hetven kilométeres kerülőt rövidít majd az új Duna-híd Paks és Kalocsa között, mely a magyarországi Duna-szakasz huszadik hídjaként, várhatóan 2024 nyarára készülhet el a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében – értesült a magyarepitok.hu.
Két ártéri és egy mederhíd
A portál beszámolt róla, hogy elkészültek a Duna vizét elterelő műtárgyak, amelyek a megépülő híd számára kedvező irányba terelik a fősodort, csökkentve az új hídpillérek terhelését, a két ártéri és egy mederhídból álló hídszerkezet pedig még idén elnyerheti végső formáját.

A Duna bal partjára került keretműtárgy szerkezete elkészült, már az aszfaltozás is megtörtént.
Az itt épülő, bal parthoz kapcsolódó ártéri híd 220 méter hosszú szerkezete elnyerte végleges formáját, az első hídfőnél már a dilatációs szerkezetet is beépítették.
Ez a szakasz a felszerelt kerékpáros korlátokkal, a szerkezet harmonikus egységével már a kész híd látványának előfutára.
40 méterrel az átlagos vízszint felett
Az átlagos Duna vízszint fölé 40 méterrel magasodó baloldali pilonok már nyolc szintnyi, 32 darab ferdekábellel vesznek részt a mederhíd teherviselésében, míg a paksi pilonokra hét szint, 28 darab ferdekábel került fel a Pannon-Freyssinet Kft. által.
A Hídépítő Zrt. által szerelt mederhíd kalocsai ágának főtartó-szerkezete a támasztól 82,5 méterre nyúlik ki, míg a paksi hídág pontosan 1 zöm különbséggel, 77,5 méterre ágaskodik a projekt teljes időtartama alatt zavartalanul üzemelő nemzetközi hajózási útvonal fölé. A kalocsai hídágon már csak 3 zömnyi távolság, 3-szor 5 méter hiányzik, hogy az ártéri híd szerkezetéhez hozzázárjon.
Korrózióvédelem és szigetelés
A jobb oldali ártéri híd 286 méter hosszúságú, kétezer tonnás acél felszerkezete mostanra már a tervezett saruszerkezetein nyugszik. A pályán a szakemberek szakaszosan elkészültek már a hídtartozékok szerelésével, így még idén megkaphatja a szerkezet a végleges korrózióvédelmet és szigetelést.
Új Duna-híd megépítését tervezi a kabinet a NATO nem kis örömére
Öt, részben katonai célú vasútfejlesztési projektre szeretne uniós pénzt szerezni az Orbán-kormány. Az egyik egy vadonatúj vasúti híd építése lesz a Gubacsi híd helyett. Bővebben --->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Elképesztő luxusban él Putyinnál a bukott diktátor
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Ne is próbálkozzon McDonaldsba menni, két napig zárva tartanak az üzletek
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje