A kormány egy 2016 végén megjelent salátatörvénybe rejtette, hogy az önkormányzatok a reklámhordozók, vagyis hirdetőoszlopok, utcabútorok és óriásplakát-tartók után adót vethessenek ki 2018 január 1-jétől. Ennek mértéke egy négyzetméter reklámfelület után havi 10-12 ezer forint lehet, vagyis egy 12 négyzetméteres óriásplakát után évi 144 ezer forint adót kell fizetni.
Az Indexnek a Magyar Reklámszövetség által megküldött adatokból kiderül, 120-130 település megadóztatja a plakátokat, ezen önkormányzatok 90 százaléka pedig a maximális összeget rótta ki. Az ország közel 3200 önkormányzatának ez a 10 százalékát sem jelenti, azonban ennek a 130-nak a területén van a külterületi reklámfelületek 85-90 százaléka.
Budapesten például az összes fideszes vezetésű önkormányzat beleírta a helyi adószabályaiba ezt az új adót, és így tett a legtöbb vidéki önkormányzat is - írja a portál, mely szerint az önkormányzatoknak meg kell küldenie a hirdetőknek, hogy hány darab reklámhordozójuk van és azok mekkorák. Az ez alapján kiszámított adót pedig két részletben, március 15-ig és szeptember 15-ig kell majd befizetniük.
Összességében emiatt a pártoknak jóval többet kell majd fizetniük az óriásplakátokért a kampányban.
Január 18-ig kellett nyilatkozniuk a tévéknek, hogy közzétesznek-e politikai hirdetéseket. Az RTL Klub eddig a kereskedelmi adók közül egyedüliként jelezte, hogy ingyen leadja a kampányszpotokat, a TV2 és a Hírtv viszont nem közvetíti ezeket.