A lap a Budapest Közút Zrt.-től tudja meg, hogy néhány hónapnyi tapasztalatszerzés után dönthetnek a többi felújított aluljáró sorsáról. Az intézkedés célja az állagmegóvás és csak abban az esetben kerülhet rá sor, ha a tömegközlekedési megállók és a téren összefutó utcák a felszínen biztonságosan, a KRESZ által védett módon, gyalogosan megközelíthetőek.
Az elmúlt években a gyalogos-aluljáróval és metrókijárattal rendelkező köztereket már mind úgy alakították ki, hogy van akadálymentesített, alternatív felszíni átkelési lehetőség is a téren átfutó közutakon, villamospályán. Ilyen a 4-es metró összes megállója, ahol vagy felszíni átkelési pontok is vannak a téren, mint a Móricz Zsigmond körtér esetében, vagy eleve a felszínre tervezték meg a metróállomás kijáratát, mint például a Rákóczi téri vagy a Bikás parki megállókban. A Kálvin téren, ahol a 3-as a 4-es metróval találkozik, és szintén az elmúlt években újították fel, a felszíni busz-, troli- és villamosmegállók mind éjjel-nappal elérhetők a zebrákon.
A Ferenciek téri aluljárót szeptember 20-tól, a metró üzemidejének zárásától a reggeli üzemidő kezdetéig zárják le minden nap. A zárást elektromos, leereszthető fémrácsokkal oldják meg. A lap szerint az intézkedés "meghozta a hatását", a Ferenciek téri aluljáró napközben rendezett képet mutat.