A felnőtt magyar internetezők szerint az otthonosság érzete nem ugyanazt jelenti az egyes generációk számára: míg az idősebbeknek a net egy kényelmi funkció, addig a fiatalok számára mára alapszükségletté vált - írja az eNET a felmérésről szóló közleményében, melyből kiderül, hogy a fiatalok (kis túlzással), de egy lakatlan szigetre is internetet vinnének magukkal.
A szeptemberben végzett online kutatása szerint az otthont elsősorban a család, a biztonság és a nyugalom jelenti a magyar felnőtteknek, de fontos a komfortérzet is. A netezők szerint a Z generáció tagjainak (a 8-22 éves korosztálynak) az otthon kényelméhez egyértelműen az internetezési lehetőség a legfontosabb, amiről semmiképp sem lennének hajlandóak lemondani (88 százalék). Ezt a második helyezett zenehallgatási lehetőség (44 százalék), és a harmadik helyen szereplő tisztálkodási lehetőség (például a meleg víz) követi, melyet 43 százalék tartott fontosnak.
Ahogy öregszik, úgy csökken a sávszélesség
Az Y generáció tagjai (a 23-37 éves korosztály) inkább a tisztálkodási lehetőséghez ragaszkodnának, ezt 59 százalék mondta fontosnak. Az internethozzáférés 57 számára prioritás, míg a harmadik legszükségesebbnek a kutatásban résztvevők az ételtárolási, főzési lehetőséget (pl.: hűtő, gáztűzhely, mikrohullámú sütő) nevezték, ez 40 százalék szerint fontos.
Az X generáció (a 38-52 éves korosztály) esetében szintén a tisztálkodási lehetőséget 60 százalék tartja meghatározónak, míg a második helyezett ételtárolási, főzési lehetőséget 55, a tévénézést 38 százalék nevezte nélkülözhetetlennek. A baby-boomer generáció (az 53-71 éves korosztály) számára az ételtárolási, főzési lehetőséget tartják a leglényegesebbnek a válaszadók (53 százalék). Esetükben a tévénézés már a második helyen szerepel (49 százalék), amit a tisztálkodási lehetőség (45 százalék) követ.
A netezők szerint a fiatalabb generációk számára az internet mára azzá vált, ami az idősebb generációknak a tévénézés: nemcsak egy kényelmi funkció, hanem alapszükséglet, az otthon elengedhetetlen része, amire szükség van ahhoz, hogy az otthon valóban otthon legyen.
Minden ötödik ember inkább hideg vízben fürdik, csak nete legyen
A felnőtt magyar internetezők életében természetesen kitüntetett szerep jut az internetnek. Nem meglepő így, hogy egy hónapra az emberek 38 százaléka a konyháról, főzésről, 27 százalék a tévézésről; 22 százalék az ágyáról, 20 százalék a zenehallgatásról, 19 százalék pedig még a meleg vízről is lemondana a nethozzáférésért.
A héten egy másik friss kutatás pedig arra jutott, hogy a mai fiatalok állandóan a közösségi oldalakon lógnak. A napjukból két óra megy el erre.