Bár sokan vettek laptopot és tabletet a járvány miatt home office-ba, távoktatásba kényszerült magyar családok közül az Extreme Digitalnál, de a pandémia egy évének három legnépszerűbb otthon dolgozós terméke a headset, a forgószék és a wifirouter az eladási számok alapján.
Azt, hogy milyen sokan váltottak a járvány nyomán távmunkára, a legjobban a mikrofonos fejhallgatók eladásának alakulása szemlélteti: 2020. márciusa és 2021. márciusa között csaknem háromszor több headsetet rendeltek az Extreme Digitalnál, mint egy évvel korábban. Egy átlagos vásárló bruttó 5 ezer forintot költött egy mikrofonos fülesre.
Kapcsolódó
A második legnépszerűbb termék a forgószék volt, amelyekből 154 százalékkal több fogyott a járvány alatt, ezek közül is leginkább a gamer székek voltak kelendőek. Az átlagos vásárló 50 ezer forintot szánt egy forgószékre, a második legnépszerűbb modell azonban a közel 100 ezer forintos Natec Genesis Nitr500-as gamer szék volt.
A harmadik legnépszerűbb otthon dolgozós kategóriát a wifi routerek és egyéb hálózati eszközök jelentik, ezek eladásai csaknem megduplázódtak. Egy tipikus vásárló 14 ezer forintos eszközt választott, és főként a TP-Link, illetve az Asus hálózati eszközét rendelte meg.
Kényelmesebbé tenni az otthoni munkát
Minden bizonnyal sokan találták kényelmetlennek az egész napos laptop melletti munkát, mivel a járvány első 12 hónapja alatt nagyjából másfélszer annyi billentyűzet és egér fogyott, mint egy évvel korábban. Egy kézre álló egérre 5 ezer, egy kényelmes gépelést nyújtó billentyűzetre pedig közel 9 ezer forintot áldoztak a vásárlók, mindkét esetben a Logitech és a Genius termékei voltak a legnépszerűbbek.Egy nagy képernyő is sokkal könnyebbé teszi a munkát, nem véletlen, hogy a járvány kezdete óta minden hónapban legalább másfélszer annyi monitort vásárolnak, mint a pandémia előtt. A legnépszerűbb típus a 24 colos full-HD monitor, de a gyors képfrissítést támogató gamer monitorok is jól fogytak, egy tipikus vásárló 48 ezer forintot költött ezekre.
A járvány kezdete óta harmadával vásároltak több laptopot az Extreme Digitalnál az azt megelőző évhez képest. Egy tipikus vásárló 218 ezer forintot költött új noteszgépre, a legnépszerűbb márkák a Lenovo, az Asus és a HP voltak. Az eladási szám lehetett volna jóval magasabb is, ha a járvány elején világszerte nem akadozott volna az ellátás. Az asztali PC-k jóval kevésbé voltak népszerűek, gyakorlatilag ugyanannyit vásároltak belőlük, mint a pandémia előtti évben.
A táblagépek eladásai a pandémia évében a megelőző év másfélszeresére emelkedtek, egy átlagos vásárló 73 ezer forintot hagyott a pénztárnál tabletekért, amelyek többsége a Huawei, a Samsung és a Lenovo androidos modelljei közül került ki.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét