A szakszervezetek erős ellenállásába ütközött a vezérigazgató azon kísérlete, hogy lefaragják a költségeket és ezáltal tartani tudják a versenyt a diszkont légitársaságokkal és az öböl menti riválisokkal. A szakszervezetek után a munkavállalók több mint fele is nemet mondott a menedzsment azon javaslatára, hogy 2018-ban 2 százalékos, a következő három évben pedig 5 százalékos általános béremelést hajtsanak végre, és a pénzügyi eredmények függvényében járnának egyéni emelések - értesült az MTI.
A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés. A pilóták, utaskísérők és a földi személyzet tíz szervezetét tömörítő szakszervezeti szövetség csak az idei évre 5,1 százalékos béremelést követel, mondván, hogy ezzel is a bérek befagyasztása óta eltelt hat év lemaradását hoznák be.
Az Air France-KLM részvényei napi mélypontjukon, nem sokkal a párizsi tőzsde nyitása után, 6,93 eurón, 14,38 százalékos mínuszban forogtak. Ilyen erős napi csökkenésre 2008 októbere óta nem volt példa. Délután három óra körül 10,13 százalékos veszteségben, 7,28 eurón állt a jegyzés. Az év eleje óta közel 50 százalékkal csökkent a részvények árfolyama.
A Bernstein brókercég elemezői szerint a legrosszabb forgatókönyv valósult meg azzal, hogy a vezérigazgató lemondott, miután kudarcot vallott kockázatos játszmája, miszerint a munkavállalók szavazzanak a menedzsment bérajánlatáról. A vállalat vezérigazgató nélkül maradt, nincs kollektív szerződés, van viszont egy folyamatban lévő vita és a szakszervezetek még kevésbé lesznek hajlandóak engedményeket tenni.
A tűz tovább lobog
Az Air France munkavállalói hétfőn és kedden ismét munkabeszüntetést tartanak, február óta ez a 14., illetve 15. nap, amikor számos járatot kell törölni a bérvita miatti sztrájk következtében. Hétfőn a járatok 15 százaléka, kedden pedig 20 százaléka marad a földön. A Budapest Airport honlapján olvasható tájékoztatás szerint hétfőn és kedden is kimarad az 1394-es számú, Párizsból délelőtt 9 óra 5 perckor érkező járat, illetve hétfő délután nem közlekedik az 1494-es számú, 17 óra 20 perckor érkező járat.
A sztrájkhullám 300 millió eurós veszteséget okozott eddig a légitársaságnak. Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter vasárnap felszólította a menedzsmentet és a munkavállalókat, hogy folytassák a tárgyalásokat. A francia állam az Air France-KLM legnagyobb részvényese, 14 százalékos tulajdonosi hányaddal bír.
"Ha az Air France nem lesz versenyképesebb... el fog tűnni" - jelentette ki a pénzügyminiszter a BFM televízióban, jelezve, hogy az állam nem dob mentőövet a légitársaságnak. A pénteken közzétett gyorsjelentés szerint az Air France-KLM 269 millió eurós veszteséget termelt az első negyedévben.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!