Virág Mihály beszámolójában elmondta: Békés megyében a közutak hosszúsága összesen 1465 kilométer, a 20 évnél öregebb burkolatok aránya közelíti az úthálózat hatvan százalékát. A közútkezelő mérései alapján 2012-ben 978 kilométer útszakasz kapott nem megfelelő, vagy rossz minősítést, arányuk eléri a két harmadot.
Az igazgató ismertette a jelenleg zajló és tervezett útfejlesztéseket. Elmondta, hogy a Regionális Operatív Program (ROP) közúti közösségi közlekedésfejlesztési alapjából felújították és november 9-én átadták Dél-Békésben az Orosháza-Tótkomlós út 14 kilométeres szakaszát, és az Orosháza-Kaszaper közötti részt a Nagybánhegyes leágazással együtt 18 kilométeres hosszúságban. A Vésztő és Doboz közötti út hat kilométeres szakaszon, a bélmegyeri és a tarhosi elágazás között kétrétegű aszfaltburkolatot kap, folynak a kivitelezések, hasonlóképpen a Gyula és Elek közötti út, hat kilométer hosszúságban.
Virág Mihály szólt arról, hogy kivitelezési forrásra vár a Szeghalom Vésztő között egy 7,8 kilométeres szakasz felújítása, és Dévaványa Gyomaendrőd között egy további 5,6 kilométeres rész.
Az igazgató jelezte: 2013-14 között állami költségvetési forrásból országos közút-felújítási program készül. A Békés megyei igazgatóság elkészítette javaslatát a közutak szükséges felújításáról, az, hogy ebből mennyit lehet felújítani, a ténylegesen rendelkezésre álló forrásoktól függ.
A következő években a Magyar Közút tervezi a főúthálózaton az egyes hidak felújítását is, a tervek között szerepel Békés megyében a 47-es főút részét képező szeghalmi és körösladányi híd felújítása.