Az erről szóló megállapodást kedden írta alá Kairóban az egyiptomi állami vasutak (ENR) és az orosz-magyar konzorcium, a Transzmasholding Hungary alelnöke. Az aláíráson részt vett Musztafa Madbuli egyiptomi kormányfő, Hesam Arafat közlekedési miniszter, valamint Magyarország és Oroszország kairói nagykövete.
Egyiptom vasúti kocsijainak átlagéletkora meghaladja a 40 évet. Az egyiptomi vasúttársaság vezetője áprilisban azt mondta, hogy 2022-re korszerűsíteni akarják a vasúti hálózatot, aminek a költsége 55 milliárd egyiptomi font (3,1 milliárd dollár) - írja az MTI. (Babis Afrika-tervét támogatja a magyar kormány is.)
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára még júliusban egy MTI-nek adott interjúban azt mondta, hogy vélhetően egy-két hónapon belül sikerül aláírni a megállapodást a szerelvények gyártásáról és hogy a finanszírozásról az Eximbank gondoskodik. Magyar Levente akkor felhívta a figyelmet arra: az Eximbank azzal a feltétellel vállalta a beruházás teljes finanszírozását, ha annak az értéknek, amit az 1300 vasúti kocsi előállítása képvisel, több mint az 50 százalékát Magyarországon állítják elő.
Fotó forrása: Pixabay.com
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Elképesztő luxusban él Putyinnál a bukott diktátor
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Ne is próbálkozzon McDonaldsba menni, két napig zárva tartanak az üzletek
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje