A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) összesen nettó 840 millió forint keretösszegre kötött szerződéseket kommunikációs cégekkel a kiemelt feladatok miatt megnövekedett kormányzati kommunikáció eredményes végrehajtásához. Mindhárom szerződés esetében közbeszerzési eljárás során választották ki a cégeket. A szerződéses összegek keretösszegként értendők, tehát a maximálisan felhasználható értéket jelentik - olvasható a kormany.hu-n.
A minisztérium idei kiemelt jelentőségű feladata hazánk soros EU-elnökségének és az Önkéntesség Európai Évének kommunikációja. A minisztériumra első ízben hárul ez a kihívás, amely a kiemelt feladatok kommunikációjának hatékony és sikeres kialakítására három céggel állapodott meg.
A minisztérium 2011. március 18-án szerződést kötött az I.M.G. Inter Media Group Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel a minisztérium média-, márkakommunikációs stratégiájának kidolgozására, médiakampányok tervezésére, médiavásárlásra, kampányok utóértékelésére és kutatások elkészítésére nettó 272 millió forint keretösszegben.
A minisztérium a szerződést "A 2011. évi EU soros elnökség lakossági ernyőkommunikációjához kapcsolódó médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségi és online szolgáltatási feladatok elvégzése" tárgyú, a közbeszerzésekről szóló törvény alapján lefolytatott gyorsított, tárgyalásos közbeszerzési eljárás 1. részének eredményeként kötötte meg.
2009 | 2010 | |
Nettó árbevétel | 1 277,8 | 1 556,4 |
Üzemi eredmény | 12,1 | 3,4 |
Mérleg sz. eredmény | 26,2 | 15,6 |
Befektetett eszközök | 16,4 | 200,1 |
Forgóeszközök | 606,3 | 601,4 |
Saját tőke | 188,7 | 204,3 |
Kötelezettségek | 475,6 | 645,5 |
Forrás: e-beszamoló
Az eljárás második részeként a minisztérium az ACG Reklámügynökség és a Hamu és Gyémánt Média alkotta konzorciummal kötött szerződést szintén 2011. március 18-án. A szerződésben foglaltaknak megfelelően a konzorcium a minisztérium számára kreatív marketing kommunikációs stratégia és márkakommunikáció tervezését, üzenetek megfogalmazását, kreatív tervezést, kreatív megvalósítást és gyártást, promóciós rendezvényszervezést és egyéb BTL tevékenység tervezését, megvalósítását vállalják nettó 88 millió forint keretösszegben.
A kormányzati kommunikáció a jövőben olyan felületeket is meg kíván nyitni, amelyek folyamatos visszacsatolási lehetőséget biztosítanak az emberek számára. Ezek megvalósítására a minisztérium a Bell & Partners Kft.-vel 2011. április 7-én kötött szerződést. A cég nettó 480 millió forintért vállalja a minisztérium média- és márkakommunikációs stratégiájának kidolgozását, médiakampányok tervezését, médiavásárlást, kampányok utóértékelését és kutatások elkészítését továbbá a kreatív marketing kommunikációs stratégia és márkakommunikáció tervezését, üzenetek megfogalmazását, kreatív tervezést, kreatív megvalósítást és gyártást, BTL rendezvényszervezést és egyéb BTL tevékenység megvalósítását. Ez a szerződés a "médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségei és online kommunikációs szolgáltatási feladatok elvégzése" tárgyú, a közbeszerzésekről szóló törvény alapján lefolytatott, hirdetmény közzétételével indított, tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként született meg.
Sorra kapja az állami megbízásokat a volt MFB-vezér cége
Az EU-elnökség lakossági ernyőkommunikációjához kapcsolódó médiafeladatokra gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást bonyolították le, az eredményt március közepén hirdették ki.A 2002-ben alapított I.M.G. jelenleg Somogyi Miklós ügyvezető kisebbségi, valamint 2010 júliusától Patonai Péter minősített többségű tulajdonában van. Patonai az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója volt az első Orbán-kormány idején - írta korábban a HVG.
A cég nyerte meg február végén a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Új Széchenyi-terv pályázatainak meghirdetéséhez kapcsolódó médiavásárlási és médiaügynökségi feladatokra kiírt eljárását is, nettó 24,9 millió forintért.
Az I.M.G.-t találta a legalkalmasabbnak a Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft. is az óriásplakátjai, citylight- és telefonfülke-hirdetései kihelyezésére is, a cég az év végéig nettó 21 millió forintért látja el ezt a munkát.
A Kreatív Online információ szerint az I.M.G. nyerte meg májusban a Café Médiával közösen a Mol Nyrt. meghívásos médiatenderét, amelyen offline területre (tévé-, rádió-, print- és közterületi hirdetésekre vonatkozó médiafeladatokra) kerestek ügynökséget. A cégekkel 2012 végéig kötöttek keretszerződést.
Az I. M.G. nyerte meg tavaly júliusban a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. közzétételi kötelezettségével kapcsolatos médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása kiírt közbeszerzését is, nettó 80 millió forint keretösszegben - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.
Az I.M.G. tavaly mintegy 1,5 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami közel 300 millióval haladja meg a 2009-es bevételét. Mérleg szerinti eredménye 15 millió forintra csökkent az előző évi 26 millióról - derül ki az e-beszámoló adataiból. A cég kötelezettségállománya meghaladta a 645 millió forintot.