Magyarország ahhoz a tizenöt európai országhoz tartozik, ahol emelkedett a fogyasztói bizalmi index az idei első negyedévben a tavalyi negyedik negyedévhez képest.
A magyar válaszadók 23 százaléka kedvezőnek látja a személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónapra, a tavalyi negyedik negyedévben ez az arány 22 százalék volt. A vásárlási kedvet a megkérdezettek 19 százaléka ítélte pozitívnak az első negyedévben a negyedik negyedévi 20 százalékot követően. A saját munkahelyi kilátásait a következő tizenkét hónapra a magyar megkérdezettek 13 százalék látja jónak, ami 2 százalékponttal több, mint az előző negyedévben.
Európában a Nielsen által vizsgált harminckét ország átlagos indexe az első negyedévben 76 pontról 77-re emelkedett, ezzel egy időben a világszerte felmért hatvan ország átlagos mutatója 96-ról 97-re nőtt.
A térség néhány országa közül Csehországban a fogyasztói bizalom index az európai átlag felett mozog, és a tavalyi negyedik negyedévi 80 pontról 83-ra emelkedett, Szlovákiában 70-ről, Lengyelországban 72-ről egyaránt 73 pontra nőtt az első negyedévben, míg Romániában 77-ről az európai átlag alá, 74 pontra csökkent a mutató.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nem üres kézzel utazik Brüsszelbe Orbán Viktor, ezt viszi magával
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket