Az RSM-DTM az adórendszert érintő újabb bejelentéseket figyelembe véve aktualizálta korábbi kalkulációit arról, hogy kit hogyan fognak érinteni jövőre a változások, valamint arról is, hogy kinek mennyi béremelést kellene kapnia, hogy a nettó bére vásárlóértékét megtartsa.
Kalocsai Zsolt, a cég elnök-vezérigazgatója szerint az alacsony keresetű gyermektelenek esetében lesz szükség a legmagasabb béremelésre, hiszen őket érinti leginkább az adójóváírás kivezetésének negatív hatása. Amennyiben a tervezett inflációt is figyelembe vesszük, akkor már nem kompenzál teljes mértékben a tervezett minimálbér-emelés, amely az eddig ismert információknak megfelelően 92000 forintra módosulna, a garantált bérminimum pedig 108000 forintra, hiszen ekkor már 96.406 forint minimálbérre lenne szükség ahhoz, hogy a vásárlőerő reálértéken ne csökkenjen, ami már 23,6 százalékos béremelés jelentene
Az egy gyermekkel rendelkező adózó részére a helyzet ugyan jobb, de közel sem rózsás, hiszen ebben az esetben is a 200000 ezer bruttó havi jövedelmek alatt legalább 10 százalékos béremelésre lesz szükség. A két gyermekkel rendelkezők esetében érdekes helyzetet teremt az adójóváírás kivezetésének, valamint a gyermekkedvezménynek az együttes hatása, mivel az alacsonyabb bérkategóriában elegendő "mindössze" 5,48 százalékos béremelés, amely a 150000 forint feletti kategóriában már 10 százalék feletti.
A három vagy több gyermeket nevelő adózók esetében az infláció és az egészségbiztosítási járulék együttes hatása teszi szükségessé a béremelést, ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy ők már igen jelentős adókedvezményt vehettek és vehetnek igénybe 2012-ben is, ugyanakkor még ebben az esetben is szükséges lesz a béreket emelni, hogy reálértéken a nettó fizetés ne csökkenjen.
Kalocsai Zsolt szerint talán érdemes azon elgondolkozni, hogy korábban volt egy már törvénybe iktatott személyijövedelemadó-rendszer, amely 15 millió forint éves jövedelemig 17 százalék jövedelemadó-terhelést, e fölött pedig 32 százalékost tartalmazott. Az elnök-vezérigazgató úgy véli, talán érdemesebb lett volna ezt megtartani, és a munkáltatót terhelő társadalombiztosítási járulékot csökkenteni 5 százalékkal, ami kevesebb költségvetési bevételkiesést okozott volna, mint a jelenlegi "egytöbbkulcsos" rendszer.