A kátyúzásokon túl a múlt héten elkezdődtek az úgynevezett "nagyfelületű beavatkozások" a Hegyeshalom felé vezető oldalon a 46-os és a 48-as kilométerek között - írja a portál.
A fővárostól kifelé:
- Március végén a 41-46. és az 54-57. kilométerek között dolgoznak.
- Március végén, április elején indul a korábban bejelentett 14 kilométeres sávfelújítás első szakasza a 16-19. kilométerek között. Erre 4,1 milliárdot költenek.
- Június második felétől augusztus elejétől jön a 28-40. kilométerek közötti szakasz.
A Budapest felé vezető oldalon:
- március végétől a 60-as és a 104-es kilométerek között végeznek szakaszosan javítási munkákat,
- április közepétől a 23-as és a 44-es km közötti szakaszt teszik rendbe.
Az is kiderült, hogy a kormány felgyorsítaná az autópálya 2x3 sávosra bővítését Budapest és Győr között. Ennek most még csak a tervezése zajlik, a befejezésnek nincs céldátuma.
Az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, a fővároshoz közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el. Bő két évtized alatt megnégyszereződött a járműforgalom. A járművek fele teherautó vagy kamion.
Korábban a közútkezelő elismerte lapunknak, hogy a végleges megoldást a burkolat teljes felújítása jelentené
MTI Fotó: Beliczay László