A BKK létszáma 2014 őszére már több mint kétezres volt, ebbe beletartoztak a jegyellenőrök és az ügyfélszolgálat dolgozói is. Ez a létszám 2016 januárjára 1639-re olvadt, 2017-re - a jegyellenőröket és az ügyfélszolgálati dolgozókat nem számítva - összesen 250 ember fog dolgozni a BKK-nál - mondta Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. Jelenleg egy munkacsoport dolgozik a BKK karcsúsításán. Feltételezés szerint százas nagyságrendű elbocsátás várható, és az összlétszám 850 körül lesz majd (jegyellenőrökkel, ügyfélszolgálatosokkal együtt).

Várhatóan az állam a csepeli HÉV-et is átveszi majd - mondta az agglomerációs közlekedésről folyó egyeztetésről Tarlós. Ő sem teljesen elégedett a közösségi közlekedés finanszírozásával azzal együtt, hogy az kiszámíthatóbb lett és az állam visszavette az agglomerációs tömegközlekedés feladatát. Azt szerette volna, ha havi egymilliárd forintot kapott volna a főváros arra az időre, amíg az agglomerációs közösségi közlekedés technikai átadás-átvétele megtörténik. Az állam hárommilliárd forintot előlegként folyósít. (A Fővárosi Közgyűlés szerdán járult hozzá ahhoz, hogy Budapest havonta 500 millió forintos előleget kapjon a kormánytól az elővárosi közlekedés bonyolításáért az év első hat hónapjában, amíg meg nem születik az átvételről szóló végleges megállapodás.)

A 3-as metró felújításáról szólva elmondta, azt kérték, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) listáján változzanak a támogatási tételek, ugyanis körbejárták az újpalotai villamosvonal ügyét és a prognosztizált 25 milliárd forintnál lényegesen többe kerülne annak megépítése, viszont a 3-as metró felújítására lehet, hogy nem lenne elegendő a pénz. Ezért valószínű, hogy az újpalotai villamosvonal megépítése a mostani ciklusban elmarad és így 12,5 milliárd forint átkerül a 3-as metró infrastrukturális felújítására fordítható keretbe - közölte Tarlós István.

A 3-as metró felújításához kapcsolódó buszpótlásokról elmondta, számításokat kért az ügyben, még nem csúsztak ki a határidőből.