A lap uniós hirdetményre hivatkozva azt közölte, hogy az ajánlatkérő a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK), amely szolgálati keretmegállapodást kötött a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítésére. A mostani megbízás a teljes vonalat érinti, tehát mintegy 5 kilométert - számol be az MTI.
A lap felidézi, hogy a BKK már a 2007-13-as uniós költségvetési ciklusban elkezdte a kisföldalatti modernizálását. A tervezett három ütemből az elsőben felújítanák a vonalat, és meghosszabbítanák azt a Vigadó térig. A másodikban a Kassai térig bővítenék a pályát, végül pedig a Marcheggi hídi csomópontra kerülne a végállomás. A projekthez új járműveket is vásárolna a BKK.
A lap szerint a Főmterv egyebek mellett tervet készít az állomások kapacitásnöveléséhez, a Deák téren egy lift kialakításához, az Oktogonon egy déli irányú, a Hősök terén pedig egy második kijárat megépítéséhez, valamint a fontosabb állomások akadálymentesítéséhez. A társaság feladata továbbá, hogy az új járművek futásához szükséges struktúrákat, valamint a Vigadó téri és a Hungária körúti állomásokat megtervezze.
Fotó forrása: Shutterstock