Ehhez minden bizonnyal az üzemanyagok drágulása és a hagyományos személygépkocsik áremelkedése is kellett, persze, a korábbi évekhez hasonlóan jól jött a vásárláshoz adott milliós állami támogatás is – idézi a Vezess.hu összeállítását az Infostart.

Az elemzés szerint 2021-ben 4311 új villanyautó állt forgalomba Magyarországon. A tavalyihoz képest 4,8 százalékkal csökkenő, teljes újautós-piacon az elektromos személygépkocsik értékesítése 41,53 százalékkal bővült.

A várakozásokat felülmúló emelkedéshez a szokásos kedvezmények mellett, úgymint állami támogatás, zöld rendszám, céges adókedvezmény, stb. a növekvő üzemanyagár, valamint a villanyautók és a hagyományos személyautók ára közötti csökkenés kellett.

A magyarok körében 2021 legnépszerűbb villanyautós márkája a Kia lett 76,7 százalékos növekedéssel (661 db forgalomba helyezés). A toplistán a második helyen a Volkswagen (összesen 497 példány), a harmadikon pedig a Nissan (474 db) végzett. A modellek versenyét a Kia e-Niro nyerte 61,2 százalékos emelkedéssel (603 db), majd a Nissan Leaf (436) következik a sorban, a dobogó legalsó fokára pedig a Hyundai Kona (296) állt fel.

A vásárlók között egyre több a magánszemély, így nem kizárólag a taxisok bőséges állami támogatása áll a piac látványos bővülése mögött. A legnépszerűbb modellé vált e-Niro esetében például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.


MárkaDarabszámVáltozás (%)Piaci rész (%)
1Kia66176,7415,33
2Volkswagen497-9,1411,53
3Nissan 4742011
4Hyundai43721,3910,14
5Dacia2636,1
6Škoda24572,545,68
7Mercedes-Benz241239,445,59
8BMW21414,444,96
9Renault207-44,054,8
10Fiat1904,41
Forrás: Vezess.hu