Az MGE adatai szerint a májusi eredmények elsősorban a magánvásárlók visszatérését tükrözik, arányuk meghaladta a 40 százalékot, ráadásul a céges vásárlások egy része - különösen az egy-három autós céges vásárlások - is magánvásárlásnak tekinthetők. Hozzátették, hogy az alacsony betéti és hitelkamatok is ösztönzik a fogyasztást. Ennek megfelelően az új és a használt gépjármű-import is fejlődik, erősödik az idősödő autópark lecserélése, ugyanakkor arra is rámutattak, hogy a használtautó-import korösszetétele továbbra is egészségtelen.
A közlemény szerint 2018 májusában az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között 132 tisztán elektromos meghajtású jármű található, számuk idén elérheti a 2000-2500-at. (Nagy dobásra készül a Sixt.)
A kishaszon-jármű piac visszaesése megállt, ebből a típusból májusban 8,4 százalékkal, az év első öt hónapjában pedig 17,2 százalékkal többet értékesítettek az előző év azonos időszakához képest - ismertette az MGE.
A nagyhaszon-járműveknél májusban 17,4 százalékos visszaesés tapasztalható, a január-májusi időszak azonban 30,7 százalékos növekedést mutat. Az egyesület szerint ebben a kategóriában a májusi visszaesés ellenére folytatódik a piac növekedése, ami nagymértékben függ a nagy szállítmányozók flotta beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától.
A motorkerékpár piac továbbra is gyenge, ugyanis bár a májusi adat 44,5 százalékos növekedést mutat, számszerűen azonban csupán 484 új motorkerékpárt helyeztek forgalomba. Az év első öt hónapjában számuk 37,8 százalékkal 1371-re nőtt. Az egyesület továbbra is úgy véli, hogy a helyzet javítása érdekében fontos lenne például a robogó-azonosítás megoldása, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.