A buszok villamosok útjában álló járművek általában különösen felbosszantják az embereket. Sokan elkésnek miattuk a munkából, pótlójárműveket kell üzembe állítani és az eredeti közlekedési rend visszaállítása hosszú időt vehet igénybe.
Bár bizonyára sokaknak volt részük hasonló bosszúságban, a "jelenség" egyáltalán nem mondható mindennaposnak. A BKK ugyanis arról tájékoztatta a Napi.hu-t, hogy idén az első 10 hónapban, vagyis durván 300 napban 142 alkalommal kezdeményeztek hatósági intézkedést a közösségi közlekedési hálózat valamelyik útvonalán szabálytalanul várakozó jármű vezetőjével vagy üzembentartójával szemben. Ebben nyilván nincsenek benne azok az esetek, amikor a vezető időben visszaért a kocsijához.
Bár a BKK nem vezet arról statisztikát, hogy az egyes intézkedések mennyi ideig tartanak, a tapasztalat azt mutatja, hogy elszállítás és áthelyezés esetén a BKK kollégáinak bejelentésétől számítva kb. 45-60 percen belül zárul le a hatósági intézkedés (bejelentés, Katasztrófavédelem riasztása, elszállító jármű helyszínre vonulása, a szabálytalanul várakozó jármű szállítójárműre történő felhelyezése).
Mennyibe kerül ez nekünk?
Hogy a pótlóbuszok üzembe helyezése mennyibe is kerül, az a a kiesett szakasz hosszától és a pótlás időtartamától függ, de a BKK számításai szerint ez átlagosan 720 forintot jelent kilométerenként. Szabálytalan parkolás miatti forgalmi akadály esetén összesen néhány tízezer forintról van szó. Ha 30 ezer forinttal számolunk, akkor a 142 eset több mint 4 millió forintba került, ez azonban csak egy nagyon hozzávetőleges érték.
Mit tehetünk?
Ha valaki úgy érzi, hogy egy ilyen eset miatt komoly sérelem érte, akkor elvileg a Polgári Törvénykönyv szabályai alapján folyamodhatna kártérítésért, az utasok azonban a BKK-t ilyennel eddig még nem keresték meg.