- A miniszterek többsége évi bruttó 16 millió forint fizetést és képviselői tiszteletdíjat visz haza.
- Az államtitkárok többsége 13-15 millió forintot keres, de ez az egyéb állami megbízásokkal akár duplázható is.
- A legjobban fizetett államtitkárok fizetése nagyobb, mint a főnöküké.
- A többség hároméves Skoda Superbbel jár, de vannak a flottában Audik és Volkswagenek is.
- A teljes listához gördítsen a cikk végére!
Tavaly Balog Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője volt a legjobban fizetett miniszter, járandósága közel 16,8 millió forintot tett ki, a képviselői tiszteletdíjjal együtt, míg a sereghajtó a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Belügyminisztérium főnöke volt, alapvetően amiatt, hogy ők nem tagjai az Országgyűlésnek.
A miniszterek fizetése egységesen havi bruttó 1 101 900 forint, amihez jön még az évi 200 ezres cafeteriakeret, illetve sok esetben a 231 900 forintos parlamenti képviselői tiszteletdíj is. A képviselő miniszterek így a külföldi utak után járó napidíjak összegétől függően évi bruttó 16 millió forint körül visznek haza, míg a "sima" tárcavezetők - a már említett Németh Lászlóné fejlesztési- és Pintér Sándor belügyminiszter - 13,6 millióból gazdálkodhatnak. Martonyi János külügyminiszter sem képviselő, de az ő juttatásait a kilencszázezres napidíjtömeg vitte 14,3 millió forint fölé. (A KIM tájékoztatása szerint Navracsics Tibor miniszter a deviza napidíj juttatását 2013-ban nem vette fel.)
Száz Skoda Superb
A minisztereket és államtitkárokat személyes és korlátlan gépkocsihasználat is megilleti: jellemzően Skoda Superbekkel járnak, ez alól néhány VW Passat és Audi A6-os jelent kivételt, illetve a honvédelmi miniszter Audi A8-asa. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság még 2011-ben szerzett be közel száz Skoda Superbet a miniszterek és államtitkárok számára. Az akkori indoklás szerint az új autókra azért volt szükség, mert az állami vezetőket már régi, többéves járművek szolgálták ki, amelyek sokszor lerobbantak. A KEF indoklása szerint olcsóbb új kocsikat venni, mint a meghibásodott járműveket állandóan javítgatni. (Utóbbi állításhoz csak annyit fűznénk hozzá, hogy néhány éve egy panelbeszélgetésen az egyik nagyobb buszflottát üzemeltető cég vezetője bevallotta: jóval olcsóbb a régi Ikarusokat toldozni-foldozni, mint új járműveket beszerezni, hiszen az előbbieknél nem kell számolni a jelentős amortizációs költséggel. A szerk.)