Az építési vállalkozások piaci helyzetének erősítését szolgálhatja a megfelelő marketing és kommunikációs tevékenység. Az építőipar sajátosságaihoz igazodó sikeres kommunikációs tevékenység különösen fontos a piac szűkülése, az építési szolgáltatások iránti kereslet csökkenésének időszakában – írja a Magyar Építők.

A vállalkozások nagy része az építési piac növekedésének elmúlt hat évében nem fordított kellő hangsúlyt a marketing-kommunikációs ügyekre, így a megváltozott piaci körülmények között messziről indul a lehetőségek gyakorlatban történő alkalmazásában.

A kialakult helyzetet mérlegelve az ÉVOSZ Média Tagozata egy széleskörű ágazati helyzetértékelést készít elő és szakmai közreműködést ajánl a Szövetség tagjainak a sikeres marketing érdekében.

Bár az elmúlt években egyértelműen fejlődött az építőipari szektor kommunikációja, sokat változott marketinggyakorlata, mégsem ismerjük pontosan a gyakorlatot, a vállalatok bevált módszereit vagy épp sikerrátáját. Az ÉVOSZ most olyan felmérést indított, amit eddig senki nem tett meg: a tagozat ambiciózus kezdeményezése nem kevesebb, mint felmérni az iparág kommunikációs állapotát.

Tudatos kommunikációval a fejlődésért

A Média Tagozat szakértői munkacsoportjának segítségével kidolgozott, átfogó kérdőív remélhetőleg segít majd az építőipari szektor szereplőinek abban, hogy hatékonyabbá és versenyképesebbé váljanak.

A Média Tagozat további, kiemelt célja pedig az iparágban tevékenykedő kommunikációs, marketinges és PR szakemberek szakmai közösségének létrehozása, amely lehetővé teszi a gyors tudásmegosztást, szükség esetén az együttes fellépést. A közösség a szektorban dolgozók számára újszerű lehetőség arra, hogy együttműködjenek az ipar fejlesztése érdekében, hiszen ez mindenkinek közös érdeke.