A jelenlegi kétszer egysávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki a plusz két sávot, emellett felújítják a már meglévő sávokat is. A kétszer kétsávos úton a megengedett maximális sebesség 130 kilométer/óra lesz - mondta Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója.
A határ akadálymentesítésével gyorsul majd a határátlépés Magyarország és Szlovákia között, emellett teljes értékűvé válik az az európai uniós közúthálózati folyosó, amelynek része az M15-ös út és ennek kivételével minden szakasza kétszer két sávos autópálya.
A kivitelezés során hét új felüljárót építenek, 19 műtárgyat újítanak fel és két külön szintű csomópontot építenek át, Rajkánál és Hegyeshalomnál. Jelenleg a kiviteli tervek véglegesítése történik, de a töltési munkálatok már tavaly ősszel megkezdődtek. (Nagyon nem akar bezáródni az M0)
A bővítés része annak az útfejlesztési programnak, amelynek keretében Győr-Moson-Sopron megyében mintegy 200 kilométer útfejlesztés valósul meg több mint 610 milliárd forintból.
A Magyar Közlönyben tavaly augusztus 14-én jelent meg, hogy a kormány döntött az autóút autópályává való bővítéséről.
A kép forrása: MTI Fotó: Krizsán Csaba