A fővárosi önkormányzat 2019-ig szóló gazdasági programjáról is dönthet a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén, amelyen több mint hatvan előterjesztést tárgyalhatnak meg. A Tarlós István főpolgármester és Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés szerint a várhatóan megkezdődő, illetve megvalósuló fejlesztések terén szükségképpen túlsúlyban vannak a közlekedési projektek, mivel - mint írták - ezen a területen a legszembeötlőbb a lemaradás.
Mivel egyre kevesebb saját forrás jut a fejlesztésekre, a ciklus legfőbb fejlesztéseinek kereteit a 2015 márciusában elfogadott kormányhatározat teremti meg, amely mintegy 340 milliárd forintnyi új fejlesztés finanszírozási hátterét biztosítja - olvasható a budapest.hu oldalon közzétett dokumentumban.
A ciklus legfontosabb fejlesztési projektje a 3-as metróvonal rekonstrukciója és a metrókocsik felújítása. Előbbi uniós forrásból, utóbbi hitelből valósulhat meg. A régóta esedékes fejlesztés a legforgalmasabb metróútvonalon garantálja hosszú időre a megbízható és megfelelő minőségű közösségi közlekedést.
A ciklusban uniós forrásból megvalósítandó közlekedési fejlesztések a közösségi közlekedés fejlesztésére irányulnak: az 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföldig és a vonal északi végében, kötöttpályás közlekedési lehetőség a Keleti pályaudvar és Újpalota között, valamint a Kelenföld és Őrmező között megvalósítandó intermodális fejlesztések mind hozzájárulhatnak a közösségi közlekedés magasabb színvonalához és a belvárosba irányuló autós forgalom csökkenéséhez.
Az árvízvédelmi, vízminőség-javító és a szennyvízelvezetéshez kapcsolódó projektek mellett a hulladékgazdálkodási, hulladékhasznosítási projekteké lesz a főszerep a ciklusban - írták.
A program szerint a Margitsziget integrált, magas szintű fejlesztése mellett a ciklus egyik kiemelkedő jelentőségű beruházása lesz a Mesepark és a Pannon Park projekt, amely szervesen kapcsolódik a Városliget térségében tervezett nagy állami fejlesztéshez, a Liget Budapest programhoz.