Az adózás előtti eredmény - a magyar csoportszintű treasury és a nagyvállalati üzletág eredményével együtt - mínusz 8,042 milliárd forint lett.
Az Erste Bank Hungary Zrt. a rendkívüli külső körülmények ellenére is stabilan tartotta piaci pozíciót. A bank mind a lakossági, mind a vállalati hitelek területén, a betéti piacon pedig mindkét ügyfél-szegmensben a piac meghatározó szereplője. A lakossági hitelek területén 14,3 százalék, a vállalati hiteleknél 8,7 százalék volt a piaci részaránya. A lakossági betétek területén 7,4, a vállalati betéteknél pedig 7,2 százalék volt a pénzintézet részesedése. Az Erste Bank 900 ezres ügyfélszámát és 184 egységből álló fiókhálózatát tekintve továbbra is a második legnagyobb lakossági banknak számít Magyarországon, mérlegfőösszege alapján pedig az előzetes adatok szerint a negyedik legnagyobb pénzintézet.
A magyar Erste-csoport üzemi eredménye 42,9 milliárd forintot ért el, ami 5 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az idei év első felének teljesítményét rendkívüli mértékben befolyásolja, hogy minden várakozást meghaladó mértékben emelkedett a nem teljesítő hitelek aránya (csoportszinten 15,1 százalék) és az arra elszámolt értékvesztés. A magyarországi bankcsoport adózás előtti eredménye ezen kedvezőtlen külső hatás, továbbá a bankadó első félévre eső mintegy 7,4 milliárd forintos összegének folyományaként negatív tartományba került: a magyar csoportszintű treasury és a nagyvállalati üzletág eredményével együtt -8,042 milliárd forintot tett ki 2011. június 30-án.
A bank várakozása szerint a portfolió-romlás folyamata várhatóan tovább tart az év második felében is, ami a hitelpiac további lefékeződésével, a betéti piacon tapasztalható árversennyel és a jelentős mértékű céltartalékolási kötelezettséggel együttesen az év második felében erősen korlátozza majd az Erste Bank Hungary Zrt. növekedési kilátásait. A kedvezőtlen külső piaci környezet ellenére azonban a pénzintézet továbbra is a bankpiac meghatározó szereplője kíván maradni folyamatos javuló színvonalú szolgáltatásokkal, mindenkor az ügyfelek igényeit a középpontba állító pénzügyi megoldásaival.